Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302531
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni
Jesteś tutaj: Start / Logopeda radzi

Logopeda radzi

TYGODNIOWY PLAN ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH W PRZEDSZKOLU NR 7 IM. M. KOWNACKIEJ

 W ŚWIDNIKU ROK SZKOLNY 2020/2021

kontakt:

katarzyna_p7@wp.pl

DZIEŃ TYGODNIA

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

 logopeda

neurologopeda

mgr Katarzyna Nazarczuk

Poniedziałek

8.30-11.30   12.00 - 12.30 

Środa

10.30 - 11.30

Suma godzin

4  godz. i 30 minut terapii

 

 

Artykuły

Różnicowanie głosek sz-s

2020-03-30

Automatyzujemy prawidłową wymowę sz

2020-03-24

KONKURS

2020-03-19

  GRAMYĆWICZymYMOWĘ

Przedszkolny konkurs logopedyczny

Czytaj więcej o: KONKURS

Etapy pracy

2019-09-24

Etap pracy korekcyjnej (po diagnozie).

  1. Etap przygotowawczy, to postępowanie zmierzające do usunięcia przyczyny

- ćwiczenia usprawniające słuch fonematyczny

-ćwiczenia motoryki narządów mowy

                  2.   Etap wywoływania głosek

- metody wywoływania głosek: fonetyczne i mechaniczna

- metody pracy nad artykulacją

  • Kontrola dotyku i czucie dłonią
  • Kontrola wzrokowa
  • Wyjaśnienie położenia narządów mowy
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego
  • Ćwiczenia słuchu muzycznego
  • Ćwiczenia autokontroli słuchowej
  • Ćwiczenia kinestezji mowy
  1. Etap automatyzacji (powtarzanie)

1. Wprowadzenia głoski w:

–sylabach

- wyrazach (nagłosie, śródgłosie, wygłosie)

- grup wyrazowych

- zdaniach

          2. Utrwalanie głoski w:

- wyrazach (nazywanie przedmiotów rzeczywistych i na obrazkach)

- rymowanki (wierszyki, zgadywanki, itp.; odtwarzanie z pamięci)

- samodzielnych wypowiedzi na różne tematy pod kontrolą logopedy

- w środowisku rodzinnym i przedszkolnym pod kontrolą rodziców i nauczycieli

 

Czytaj więcej o: Etapy pracy

Praca logopedy

2019-09-11

Logopeda zajmuje się diaggnozowaniem i pracą z osobami z zaburzeniami kompetencji komunikacyjnej, językowej oraz z rozpadem systemu komunikacyjnego.

 

Pierwszym celem pracy terapeuty jest wykrywanie i usuwanie wad wymowy.

Badanie logopedyczne  za zgodą rodziców lub opiekumów prawnych polega na:

- badaniu wstępnym w skaład, którego wchodzi wywiad (rodzicem, nauczycielem),  obserwacja i  orientacyjne badanie mowy .

- badanie podstawowe (gabinet logopedyczny): rozumienie, wymowa;

- badanie uzupełniające: stan i sprawnośc aparatu artykulacjinego (język, podniebienie, zgryz, jama gardłowa) oraz narząd słuchu (orientacyjne badanie słuchu, badanie słuchu fonematycznego, badanie słuchowej pamięci słownej).

Badania specjalistyczne: laryngologiczne, psychologiczne, audiloogiczne, ortodontyczne - jeżeli istnieje taka koniecznośc terapeuta prosi o dalsze diagnozowanie, ponieważ brak leczenia często uniemożliwia pracę na zjaęciach logopedycznych jak i postępy w pracy z dzieckiem.

 

 

 

Czytaj więcej o: Praca logopedy

Rozwój mowy dziecka

2019-03-01

Ćwiczenia usprawniające język

2019-03-01

Ćwiczenia usprawniające warg

2019-03-01

Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski r

2015-10-29

- żołnierz na warcie (czubek języka dotyka do wałka dziąsłowego za górnymi zębami), przy szeroko otwartych ustach;

- drukowanie obrazka (czubek języka zaczepia o górne zęby i wysuwa się do przodu);

- liczenie ząbków, czubek języka dotyka do każdego grnego ząbka;

- wymawiając głoskę d (przy wałku dziąsłowym), potrącamy  język palcem - szeroko otwarta buzia;

Czytaj więcej o: Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski r

Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głosek sz, ż, cz, dż

2015-10-29

- unoszenie języka nad górna wargę, przy szeroko otwartych ustach (można na górnej wardze położyć kropelkę płynnej czekolady lub miodek);

- "malujemy sufit" czyli podniebienie, (przy szeroko otwartych ustach);

- malujemy na suficie kółka, gwiazdki;

- stukamy w drzewo tak jak dzięcioł (w wałek dziąsłowy za górnymi zębami);

- przyklejamy do podniebienia kawałek andruta lub smarujemy "sufit" nutellą i zlzujemy przy szeroko otwartych ustach;

- robimy dzióbek z warg, wysuwamy do przodu, tak jak przy pocałunku.

Czytaj więcej o: Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głosek sz, ż, cz, dż