Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302533
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
Wycieczka na wieś
Witajcie Puchatki w kolejnym dniu, zapraszamy Was do zabawy
Opowieść ruchowa- "Wycieczka na wieś"
Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie (maszerujemy radośnie). Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar. Widać tutaj domowe zwierzęta: (wymieniamy nazwy zwierząt, dzieci naśladują ich odgłosy) owce, krowy, świnie, konie, kaczki, gęsi, kury, indyki. Patrzcie przyfrunęły bociany. Wysoko na domu mają swoje gniazdo (dzieci naśladują bociani klekot i ruchy). Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże (zamieniamy się w trawy i zboża które są maleńkie – kucamy, i rośniemy- pomaleńku wstajemy). Na łące pojawiły się zające. Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy(naśladujemy zajączki skaczemy). W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słońca(unosimy ręce do góry i naśladujemy otwieranie się kielichów kwiatów). Za płotem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków (kładziemy się na dywanie, odpoczywamy).
„Na pastwisku”- odszukaj różnice, zaznacz je jaskrawym kolorem na dolnym obrazku, natomiast górny pokoloruj ( załącznik: na pastwisku różnice).
Posłuchajmy teraz naszej piosenki tygodnia. A może już znacie ją na pamięć? zaśpiewajmy.
"Długi, krótki" – ćwiczenia w mierzeniu długości.
Kto jest wyższy, a kto niższy?
Dziecko porównuje wzrost osób w swojej rodzinie - np. Kto jest wyższy: mama czy dziecko? mama czy tata?
- Co jest wyższe od Ciebie? - dziecko szuka rzeczy wyższych w mieszkaniu i staje obok nich. - Co jest niższe od Ciebie?
– dziecko szuka rzeczy niższych w domu i staje obok tych rzeczy.
Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary:
(potrzebny do tego będzie np. mały dywan, ręcznik czy kocyk).
- · Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą:
Rodzic, później dziecko mierzy długość dywanu stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) głośno licząc.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
- dlaczego wyszły nam różne wyniki?
- czy nasze stopy są jednakowej długości?
- · Mierzenie długości dywanu krokami:
Rodzic, później dziecko mierzy długość dywanu krokami głośno licząc.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
- dlaczego wyszły nam różne wyniki?
- z czym jest związana długość naszych kroków? (ze wzrostem).
„Zwierzęta Wedłóg kodu”- ZADANIA NA MEDEL – pokoloruj zwierzęta wg. kodu podanego na górze strony. (karty pracy str.63)
Pani Julita i Ania
Pliki do pobrania
na pastwisku roznice.pdf (1.35 MB)