Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302529
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
Szpital dla misiów
1. „Taniec przyklejaniec”- zabawa ruchowa z dzieckiem, w oparciu o tekst piosenki. Przy tańcu, np. dotykając się łokciami lub plecami kręcimy się w kółeczko.
I. Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec. Teraz rączki przykleimy, i wesoło zatańczymy.
II. Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec.
Teraz łokcie przykleimy,
i wesoło zatańczymy.
III. Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec.
Teraz brzuszki przykleimy,
i wesoło zatańczymy.
IV. Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec.
Teraz palce przykleimy,
i wesoło zatańczymy.
V. Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec. Teraz plecy przykleimy,
i wesoło zatańczymy.
2. „Liczymy ząbki” – zabawa logopedyczna.
Drogie dzieci, czy macie ząbki? Gdzie są wasze zęby? Pokażcie, proszę, ale własnym językiem. Otwórzcie buzię i dotykajcie językiem każdy po kolei – najpierw tych na górze, a później na dole.
3. „Kiedy coś zaboli” - ustalenie zasad postępowania w nagłych przypadkach w domu i przedszkolu, podkreślenie konieczności zgłaszania dolegliwości opiekunom lub nauczycielowi.
W galerii znajdują się obrazki przedstawiające różne schorzenia. Należy je omówić, co dolega osobie na obrazku i co ją boli. Następnie należy porozmawiać o tym, co może pomóc w każdym z tych przypadków.
4. „Szpital dla misiów” – zabawa dydaktyczna po wysłuchaniu wiersza „Naprawimy misia” Czesława Janczarskiego, ustalenie i zebranie potrzebnych akcesoriów, zorganizowanie kącika do zabawy, przygotowania łóżka dla „pacjenta”, wcielenie się w rolę lekarza, ustalenie zasad funkcjonowania szpitala.
„Naprawimy misia”
Kto misiowi urwał ucho? No, kto? – pytam.
Cicho, głucho… Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem?
Może upadł, biegnąc z górki?
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił,
urwał ucho, nie przeprosił?
Igła, nitka, rączek para,
naprawimy szkodę zaraz!
O już sterczą uszka oba,
teraz miś się nam podoba!
Co stało się misiowi?
Jak można pomóc misiowi?
Jak mógł się czuć miś na początku, a jak na końcu?