Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302529
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
U lekarza
W gabinecie lekarskim
1. Pobawcie się z rodzicami w leczenie chorych pluszowych zabawek. Na pewno znajdziecie w domu zabawkowy zestaw lekarski. Zmierzcie temperaturę misiom i lalkom, posłuchajcie jak bije serduszko, napiszcie receptę z lekarstwami, zabandażujcie chore łapki.
2. „Zagadki”– praca w zespołach. Każdy z zespołów odgaduje zagadkę związaną z tematyką zajęć.
Gdy chcesz zmierzyć gorączkę,
To go wkładasz pod rączkę. ( termometr)
Co lekarz weźmie w ręce,
By słyszeć, jak bije ci serce? ( stetoskop, słuchawki lekarskie)
Leczy ludzi, odwiedza chore dzieci.
Chodzi w białym fartuchu. Kto to jest, wiecie? ( lekarz)
Nosi czepek z czarnym paskiem i biały fartuszek,
Czasem byś był zdrowy, ukłuć ciebie musi. ( pielęgniarka)
3. Wysłuchajcie utworu W. Grodzieńskiej pt. „Chory kotek” , odpowiedzcie na pytanie
- co stało się kotkowi?
- co bolało kotka?
- co zrobił tatuś?
- co zrobił pan doktor?
- jakie lekarstwo dostał kotek?
„Chory kotek”
Wyszedł kotek na deszczyk,
dostał kaszlu i dreszczy.
Boli głowa i oczy,
nogi w błocie przemoczył.
Kładzie mama koteczka,
do dużego łóżeczka.
Bierze synka za rączkę:
„oj, masz, kotku, gorączkę”.
Przyszedł tatuś wieczorem,
z siwym panem doktorem.
„ratuj, panie doktorze
bo synkowi wciąż gorzej!”
Doktor kotka opukał,
okularów poszukał.
I powiada: „Dam ziółka,
będzie zdrowy jak pszczółka.
Dam i proszki na dreszcze,
niech poleży dzień jeszcze,
ale lepsze niż proszki
są na deszcze kaloszki”.
4. Porozmawiajcie z rodzicami na temat „Kiedy należy pójść do lekarza” i przypomnijcie przebieg wizyty u lekarza. Co robi lekarz w czasie wizyty, przypomnijcie czynności, jakie lekarz wykonuje w czasie wizyty.
5. „Co znajduje się w gabinecie lekarskim?” – dzieci jest wybierają ilustracje przedstawiające przedmioty znajdujące się w gabinecie lekarskim i nazywają je.
6. „Chusteczki” – dajcie dzieciom chusteczkę higieniczną i powiedzcie jak i kiedy używamy chusteczki higienicznej. Określamy kształt chusteczki, a następnie złożenie jej w prostokąt i trójkąt oraz nazwanie powstałych figur.
7.Zabawy z chusteczkami:
a) ćwiczenie oddechowe – dzieci trzymają przed sobą chusteczkę w dwóch palcach i dmuchają
w nią;
b) chodzimy z chusteczką na głowie;
c) przeskakujemy przez chusteczkę do przodu i do tyłu oraz na boki.
Pliki do pobrania
gabinet.jpg (44.39 KB)
stomatolog.jpg (61.44 KB)
lekarz.jpg (7.52 KB)