Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302533
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

Na wsi

Zapraszamy do kolejnych zabaw:)

„Na wsi”- wysłuchanie opowiadania czytanego przez rodzica ( załącznik na wsi1,2), poszerzenie wiedzy o wsi i o zwierzętach żyjących w gospodarstwie wiejskim. Po przeczytaniu opowiadania rodzic zadaje dziecku pytania:

- Z kim oprócz Jagódki Kajtek pojechał na wieś?

- Jakie zwierzęta widział Kajtek na wsi?

- Gdzie mieszkały te zwierzęta?

- Jakie maszyny rolnicze znajdowały się w jednym z pomieszczeń gospodarczych?

Po rozmowie na temat opowiadania rodzic zachęca dziecko do obejrzenia ilustracji, wskazania zwierząt i naśladowania ich głosów.

„Wiejska zagroda”- pokoloruj te zwierzęta, które można spotkać za wiejskim podwórku.(załącznik: wiejska zagroda)

„Szukam mamy” - uściślanie wiadomości n/t zwierząt z wiejskiego podwórka, poznawanie nazw dorosłych i młodych zwierząt, słuchanie i rozpoznawanie ich głosów.

Oglądając przygody małego pieska poszukującego swojej mamy - spotkacie wielu mieszkańców wiejskiego podwórka:

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c&fbclid=IwAR1-zvWJRiAQ3R48XfDqss5BqZtN2NqXtR1CkfJehVU_acNZz7nllvgWing

„Sześć kroków do krowy”- przygotuj instrukcję rysowania krowy, umieść w okienkach cyferkę lub odpowiednią liczbę kropek, aby pokazać kolejne etapy powstania rysunku. Na osobnej kartce narysuj krowę według tego wzoru, pokoloruj ją.( załącznik: sześć krokow do krowy)

Czekamy na zdjęcia waszych rysunkówUśmiech

W zagrodzie Małgosi – bajeczka ortofoniczna. Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka:  hau, hau, hau.
Kotek miauczy:  miau, miau, miau.
Kura gdacze:  kod, ko, da.
Kaczka kwacze:  kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga:  gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy:  be, be, be.
Koza muczy:  me, me, me.
Indor gulaga:  gul, gul, gul.
Krowa ryczy:  mu, mu, mu.
Konik parska:  prr, prr, prr.
A pies warczy:  wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta,
aż Małgosia jeść im da.

„Dźwiękowe echo”- połącz w pary obrazki, których nazwy się rymują. Każdą parę połącz linią w innym kolorze. Narysuj zieloną kropkę przy obrazkach , których nazwy rozpoczynają się głoską „k”. (karty pracy str. 55)

Na zakończenie zapraszamy do zabawy tanecznej:

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Do jutra wasze Panie Ania i JulitaUśmiech

Pliki do pobrania

Galeria

Powiększ zdjęcie