Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302530
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

Na wiejskim Podwórku

WITAJCIE BIEDRONKI!

W tym tygodniu zajrzymy na wiejskie podwórko. Poznamy żyjące tam zwierząt oraz dowiemy się co robią ludzie na wsi. Zaczynamy jak zwykle od gimnastyki

 

1.”Gimnastyka z wiejskiej zagrody”- zestaw ćwiczeń porannych

Krowie ogonki – zabawa bieżna: dziecko i rodzic otrzymuje „ogonek” (szarfę, którą umieszcza za gumką od ubrania w pasie). Zadaniem jest odebrać ogonek przeciwnikowi ( im więcej uczestników tym lepiej)

 

Bociek czy kurka? – ćwiczenie równowagi: dziecko biega po pokoju. Na hasło: Bocian! – staje na jednej nodze z ramionami w bok. Na hasło: Kurka! – przykuca i stuka dwoma paluszkami w podłogę.

 

Idą gąski – ćwiczenie mięśni nóg: rodzic zostaje mamą gąską. dziecko  przykuca i spaceruje w takiej pozycji, trzymając się za kostki za rodzicem. „Mama gąska” co jakiś czas pokonuje

podskokiem, a dziecko liczy, ile przeszkód maja na drodze ,i wykonuje tyle podskoków. Po chwili wracają do „gęsiego” marszu.

 

Jedzie kombajn – ćwiczenie stóp rodzic rozkłada na dywanie szarfy lub cienkie szaliki, kawałki szmatek. Dziecko zamienia się w kombajn podczas żniw. Spaceruje po dywanie bosymi stopami i zbierają szarfy (zboże), podnosząc je palcami stóp.

 

Maszyna rolnicza – ćwiczenie tułowia: dziecko zamienia się w maszynę rolniczą. Siedzi w siadzie klęcznym i trzyma szarfę za dwa końce. Pochyla tułów w przód i stara się odsunąć szarfę jak najdalej od siebie, nie unosząc pupy z pięt, a następnie wraca do pozycji wyjściowej. Czynność powtarza kilka razy.

 

2. „Dzień w wiejskiej zagrodzie”- rozmowa o życiu i pracy na wsi w oparciu o opowiadanie i ilustracje

Posłuchajcie opowiadania czytanego przez Rodzica, obejrzyjcie ilustracje i odpowiedzcie na pytania

  • Czy Kasia lubiła jeździć na wieś? Dlaczego?
  • Czym różni się wieś od miasta?
  • W jakich pracach na wsi brała udział Kasia?
  • Dlaczego Zosia stwierdziła, że na wsi można odpoczywać tylko w nocy?.
  •  

3. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”- praca plastyczna- wykonanie zwierzątka z jednorazowego talerzyka

 Przypomnijcie sobie jakie zwierzątka spotkała Kasia na wsi. Wykonajcie któreś z nich inspiracje i sposób wykonania znajdziecie w mailu. Jeśli nie macie jednorazowego talerzyka możecie wykonać zwierzątko dowolną techniką według własnego pomysłu. Zachęcamy do przesyłania prac na maila

 

4. „Gdzie mieszkam?”- rozmowa w oparciu o film oraz wykonanie kart pracy

 

Obejrzyjcie film „GDZIE JA MIESZKAM?oraz ilustracje rozwiążcie zadania z filmu, a potem postarajcie się odpowiedzieć na pytania zamieszczone poniżej. Następnie na karcie pracy pokolorujcie tylko te zwierzęta, które mieszkają na wsi.

 

  • Gdzie mieszkają zwierzęta wiejskie? Jak nazywają się pomieszczenia w których przebywają?

 

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

 

 

5. „Droga do obory”- labirynt. Zabawa doskonaląca koordynację wzrokowo ruchową

 

6. „Odgłosy z wiejskiego podwórka”- zabawa logopedyczna w oparciu o piosenkę: „Na wiejskim podwórku”

 

https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

 

7. „Liczymy świnki”- zabawy matematyczne

 

Policzcie ile jest świnek na ilustracji. Powiedzcie rodzicowi gdzie i ile świnek się ukryło?

 

8. „Rodzina z wiejskiego podwórka”- zabawa językowa w oparciu o film „Zwierzęta na wsi cz1”

  • Co jedzą poszczególne zwierzęta?
  • Jak należy o nie dbać?
  • Jak nazywają się członkowie zwierzęcych rodzin?
  • Jakie wydają odgłosy? Czy potraficie je naśladować?

 

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0 

 

Obejrzyjcie film i rozwiążcie zadania do niego oraz odpowiedzcie na powyższe pytania, a potem na jego podstawie pobawcie się z rodzicem w następującą zabawę:

 

Dziecko losuje ilustrację przedstawiającą jedno zwierzę z wiejskiej zagrody i ma za zadanie przedstawić się jako zwierzęca rodzina, ale bez używania ich nazwy, np. Mieszkamy w oborze, moje dziecko to cielaczek, a mój mąż to byk.

Wszyscy nosimy grzebienie, mój synek to kurczaczek, a mąż – kogut. Na mnie mówią kwoka. Rodzic odgaduje nazwę tej rodziny, a potem jest zamiana- rodzic się przedstawia , a dziecko zgaduje nazwę rodziny.

 

9. „Co nam daje wieś?- rozmowa inspirowana filmem „Zwierzęta na wsi cz II” połączona z wykonaniem różnych zadań w tej tematyce.

 

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4 link do filmu

 

 

Rozejrzyjcie się po mieszkaniu i spróbujcie znaleźć rzeczy, które wyprodukowali rolnicy lub powstały dzięki zwierzętom wiejskim. Pomocny w tym zadaniu będzie film, do którego macie link poniżej oraz ilustracje przesłane na maila.. Rozwiążcie zadania na koniec filmu oraz na karcie pracy połączcie zwierzęta z przedmiotami, które mamy dzięki nim. 10. „Wiejska zagroda”- wykonanie makiety wiejskiego podwórka z wykorzystaniem szablonów z wyprawki.

 

Wykonajcie wiejska zagrodę. Mażecie wykorzystać do tego szablony z wyprawki lub zbudować z klocków i uzupełnić zwierzątkami.

Zachęcamy do przesyłania prac na maila

 

11. „Kto to?- zabawy literami

 

Wykreślcie nazwy zwierząt, z zestawu liter pod rysunkiem.

 

12. „Bezpiecznie na wsi”-  Tworzenie zasad bezpiecznego pobytu na wsi w oparciu o wiersz Wandy Chotomskiej „Po co krowie rogi na głowie?”

 

Posłuchajcie wiersza czytanego przez Rodzica i zastanówcie się, czy bezpiecznie jest podchodzić do zwierząt gospodarskich i dlaczego może to być dla nas niebezpieczne? Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę będąc na wsi, by uniknąć niebezpiecznych  sytuacji. Opowiedzcie o tym rodzicowi lub narysujcie kilka znaków ostrzegawczych i prześlijcie do nas na maila.

 

 

Po co krowie rogi na głowie?

Raz pewien gąsior,

spotkawszy krowę,

taką z tą krową

zaczął rozmowę:

– Pani ma ładne oczy,

pani ma zgrabne nogi,

pani mogłaby zostać artystką filmową,

pani krowo,

gdyby nie rogi…

Po co pani te rogi na głowie?

Czy nie warto pomyśleć o zmianie?

Pani byłoby bardziej do twarzy

w kapeluszu, w berecie, w turbanie.

Znam się dobrze na damskiej modzie,

na urodzie oraz na sztuce,

jaka pani byłaby śliczna,

gdyby pani chodziła w peruce!

No niech pani pomyśli przez moment,

no niech pani mi tylko powie –

na co pani właściwie te rogi?

Po co pani te rogi na głowie?

A ta krowa nie rzekła słowa,

tylko głowę schyliła nisko –

jak mu dała rogami odpowiedź,

to przeleciał przez całe pastwisko.

Sto dwadzieścia koziołków fiknął,

wylądował w przydrożnym rowie

i już nigdy więcej nie pytał,

po co krowa ma rogi na głowie.

Wanda Chotomska

 

Dla chętnych wysyłamy dodatkowo wiele innych ciekawych kart pracy, każdy znajdzie coś dla siebie. Proponujemy też posłuchać opowiadania „Awantura na wiejskim podwórku”

https://www.youtube.com/watch?v=3Lt0tGMxzZY

 

https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wspaniałej zabawy Wasze panie – Dorotka i Kasia

 

 

 

Galeria

Powiększ zdjęcie