Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302530
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

Wybrać zawód - trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa.(1.06-5.06. 2020)

Witajcie kochane Krasnalki, w kolejnym wiosennym tygodniu. Przedstawiamy Wam propozycje zabaw na ten tydzień. Życzymy udanej zabawy.
Pani Magda i Pani Marta  

1 czerwca -DZIEŃ DZIECKA – to szczególny dzień dla wszystkich dzieci i tych małych i tych troszkę większych. Chcemy Wam życzyć uśmiechu i radości na każdy dzień, niekończącej się dziecięcej ciekawości oraz wiary. Niech każdy dzień będzie dla Was wspaniałą przygodą, pełną inspirujących wydarzeń. Nie bójcie się marzyć, spełniajcie swoje najskrytsze pragnienia i dzielcie się swoją radością z innymi. 

1.„Dzień Dziecka”
Prawa, dziecka dla każdego - posłuchaj i zapamiętaj!-słuchanie opowiadania o prawach dziecka, rozmowa nt jego treści. https://www.youtube.com/watch?v=vBX9JnQY3zc&feature=share
 "Piosenka o prawach dziecka"- wspólne słuchanie piosenki.https://youtu.be/Mudintn3BM4

Mam wielu  przyjaciół" - praca plastyczna techniką dowolną. Narysuj siebie i swoich przyjaciół jak wspólnie spędzacie czas.

„Rzucamy do celu"- zabawa z elementem rzutu.
Na podłodze postawcie kosz/wiadro i wrzucajcie do niego balon/ piłkę/ kulki z gazety

2. Kim będę….

 Piosenka na dzień dziecka”- "Święto wszystkich dzieci"- zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=rJk74NtwyEA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3TYQXS3RHf_XbBExd_B8-lPDRm9ya4Kaa8TbsZKLDE8NS5PcPfDEzAgNI

„A jak będę dorosła?” - rozmowa z rodzicami o przyszłości inspirowana wierszem D. Wawiłow, wypowiedzi n/t preferowanych zawodów.

 Jak mi ręce urosną,

jak mi nogi urosną,

jak już będę dorosła

i wysoka jak sosna,

to zostanę, zostanę, zostanę... no, kim?

To na pewno zostanę lekarzem!

Przyjdę w białym fartuchu,

mamie zajrzę do ucha,

tatę klepnę po brzuchu,

powiem: ,,Trzyma j się, zuchu!",

i zapiszę, zapiszę, zapiszę... no, co?

I zapiszę paskudne lekarstwo!

Co mi płacze i krzyki!

Będę robić zastrzyki!

Będę strasznie się trudzić!

A jak już mi się znudzi,

to zostanę, zostanę, zostanę... no, kim?

To zostanę okrutnym piratem!

Nie posłucham się taty.

Będę strzelać z armaty,

będę w worku pękatym

przechowywać dukaty,

będę straszną mieć brodę i pistolet... i co?

I piracką przepaskę na oku!

Co mi wiatry i burze!

Mogę trwać jak najdłużej!

Niechaj żyją podróże!

A jak nimi się znużę,

to pojadę, pojadę, pojadę... no, gdzie?

To pojadę z powrotem do mamy!

 „Kim będę” - rysowanie wymarzonych zawodów dzieci. Na rysunku powinna znaleźć się osoba wykonująca zawód oraz przedmioty potrzebne do wykonywania pracy.

Zachęcamy do wysyłania zdjęć.

 Kubuś - Bajka dla dzieci – "Zawody" https://www.youtube.com/watch?v=K9TF6aefiUw

 

2. Kto szyje ubrania? 

„Krawcowa” – wysłuchanie wiersza I. Salach; wprowadzenie w tematykę krawiecką.

 Kłopot wielki, bo pętelki poplątały nici moje,

a tu jeszcze tyle pracy nad dużym wykrojem.

Już nożyczki idą w ruch, igła z nitką są gotowe,

moim lalkom dziś uszyję eleganckie stroje nowe.

 

Jeszcze nie potrafię sama, a więc kroi moja mama.

I już z formy wykrojona nowa suknia wymarzona.

Być krawcową – trudna rzecz. Wielką wprawę trzeba mieć.

Suknię lalce mierzy mama, kiedyś ją uszyję sama.

 

Pytania:

– Czym zajmuje się krawcowa?

– Jakich rzeczy potrzebuje do szycia?

– Co może uszyć krawcowa?

 

„Sprzątamy ścinki tkanin” – ćwiczenia siły i natężenia wydechu. Proponujemy dzieciom zabawę – zawody w sprzątaniu ścinków tkanin za pomocą oddechu. Zawody odbywają się w trzech rundach: dmuchanie na najmniejsze ścinki, większe i największe. Rodzic rozrzuca najmniejsze ścinki na stole dziecko ustawia się przy stole i dmucha na ścinki tak, by znalazły się one na podłodze. W dwóch kolejnych rundach ścinki do sprzątania są coraz większe.

Krawcowa  - wycieczki misia Kuleczki - II seria- film edukacyjny. https://www.youtube.com/watch?v=xVHqlM5TZYg

„Masażyk dla dziecka, mamy i taty”- zrób mamusi tatusiowi masażyk, możesz skorzystać z masażyków zaprezentowanych tutaj   https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4 

 

4. Jesteśmy  kucharzami.

„Szef kuchni poleca” – formowanie z plasteliny ulubionej potrawy na jednorazowych talerzykach papierowych. Rodzic prosi dzieci o zastanowienie się, jaka jest ich ulubiona potrawa, co najbardziej lubi jeść. Następnie daje dziecku papierowy talerzyk. Dziecko siada do stolika i lepi ulubione dania z plasteliny (lub innej masy plastycznej). 

„Duży – większy, mały – mniejszy” – klasyfikowanie naczyń kuchennych według wielkości. Rodzic prezentuje dzieciom naczynia kuchenne, np. miseczki lub talerzyki różnej wielkości. Opowiada dziecku krótką historyjkę o misiach, przedstawiając ich sylwety lub maskotki.

    Były sobie trzy misie: tata, mama i synek. Tata miś był duży i potężny, mama mniejsza i drobniejsza od taty, a synek – najmniejszy. Za każdym razem, gdy siadali do posiłków, mama zjadała dużą porcję, tata większą od mamy, a synek mniejszą niż mama i tata. Rodzic prosi dziecko, aby wśród zgromadzonych przedmiotów odnalazło naczynia należące do taty, mamy i synka, i rozłożyły je, dzieląc na grupy. Wspólnie z dzieckiem porównuje ich wielkość, np. Miska mamy jest mniejsza niż taty. Miska taty jest większa niż synka.

 Kącik kulinarny

Przyszłych szefów kuchni zachęcamy do wypróbowania przepisu.

„Owsiane przysmaki”- z pomocą rodzica przygotuj/upiecz ciasteczka. Możesz przygotować je według własnego przepisu wykorzystując składniki dostępne w domu. Jeśli chcesz możesz skorzystać z naszej podpowiedzi. Do dzieła!
Ciasteczka owsiane
Składniki:
• 1,5 szklanki płatków owsianych - 200 g
• pół kostki miękkiego masła - 100 g
• 4 łyżki cukru
• 2 średnie jajka
• płaska łyżeczka proszku do pieczenia
• 2 czubate łyżki mąki pszennej
Przepis:
1.Do miski wsyp mąkę, proszek do pieczenia oraz cukier i płatki owsiane.
2. Wbij dwa jajka i dodaj miękkie lub roztopione.
masło.
3. Całość dobrze wymieszaj. "Ciasto" będzie bardzo gęste.
4. Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia.
5. Przygotuj porcję wielkości małego orzecha włoskiego.
6. Formuj kulkę i spłaszczaj ją na papierze.( aby ciastka były równe, możesz się wspomóc okrągłą wykrawaczką lub użyć pierścienia metalowego do wycinania kształtów o średnicy 7 cm.)
7.Środek wypełnij masą
8.Formę włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni( środkowa półka z grzaniem góra/dół. Czas - 15-20 minut, do zarumienienia ciastek).
9.Życzymy smacznego!!:)

 Ciasteczka owsiane proste i smaczne

https://www.youtube.com/watch?v=J8Bq7cVWfeY 

Życzymy smacznego i czekamy na "smakowite" zdjęcia z przygotowania i zajadania smakołyków:)

Jestem kucharzem - odcinek 8, seria BALI- https://www.youtube.com/watch?v=wuO5jUZX9EA

 5. „Chcę być kominiarzem”
„Idzie kominiarz po drabinie”
– zabawa ruchowa ze wspinaniem na palce. Dziecko kuca na podłodze. Razem z rodzicem wypowiada treść wierszyka: Idzie kominiarz po drabinie, fiku-miku, już jest w kominie i powoli podnoszą się, aż do wspięcia na palce, z wyciągniętymi w górę rękoma.

„Idzie kominiarz po drabinie” – zabawa paluszkowa połączona z ruchemIdzie kominiarz po drabinie,
Fiku miku, już w kominie!

• „Kto to taki?” – rozpoznawanie zawodu na podstawie opisu słownego. Rodzic czyta zagadki, których rozwiązaniem są znane dzieciom zawody.

 Kto w białym fartuchu

przez dzień cały czeka,

czy go ktoś poprosi

o sprzedanie lekarstw? (aptekarz)

 

Ma narzędzie pracy:

nożyczki i brzytwę.

Gdy czupryna zbyt urośnie,

składasz mu wizytę. (fryzjer)

 

Jaki zawód ma ten pan,

co naprawi każdy kran? (hydraulik)

 

Nie jest kotem, a bez strachu

po spadzistym chodzi dachu.

Czarne ręce ma i twarz

i ty go na pewno znasz. (kominiarz)

 

Z wielką torbą chodzi co dzień

przy pogodzie, niepogodzie.

Czekaj go, gdy listu chcesz.

Kto to jest? Czy wiesz? (listonosz)

 

Dobrym okiem, bystrym słuchem

kieruje ulicznym ruchem. (policjant)

 

Nosi hełm jak żołnierz.

Do nieprzyjaciela

nie prochem i kulami,

ale wodą strzela. (strażak)

 

Jak się nazywa

taki lekarz,

którego pacjent

głośno szczeka? (weterynarz)

„Języczek kominiarz” – zabawa logopedyczna, ćwiczenia narządów artykulacyjnych – języka, warg i żuchwy.
Rodzic opowiada, demonstruje i kontroluje; dziecko wykonuje ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

Języczek – kominiarz lubi swoją pracę i stara się wykonywać ją starannie. Codziennie rano szeroko otwiera swoją torbę i sprawdza, czy wszystkie narzędzia są na swoim miejscu. Dzieci mocno opuszczają żuchwę, jak przy wymawianiu głoski „a”. Zamyka na suwak i uśmiecha się. Buzia zamknięta, wargi złączone – uśmiech. Bierze jeszcze okrągłą, długą szczotkę. Wargi ułożone w ryjek i wysunięte do przodu (jak przy „u”). Teraz może rozpocząć pracę. Pierwszy komin jest bardzo wysoko. Języczek wspina się po drabinie. Język stara się dotrzeć do nosa, wspina się pomału od zębów poprzez wargę jak najwyżej. Drugi komin – dużo niżej. Język maksymalnie wysuwa się na brodę. Teraz nasz kominiarz bierze szczotkę i czyści kolejny komin – od środka. Język pomału „szoruje” górne zęby od wewnętrznej strony. Podobnie dolne. A teraz musi wyczyścić zewnętrzne ścianki komina. Język szoruje zewnętrzną powierzchnię zębów – najpierw górnych, potem dolnych. I jeszcze brzegi komina. One też muszą lśnić! Język przesuwa się powoli ruchem okrężnym po krawędziach górnych i dolnych zębów – kilka kółek. Czyżbym zapomniał o którymś kominie? Języczek rozgląda się. Język przesuwa się do lewego kącika ust i do prawego – na zmianę. Uff, wszystkie kominy czyste! Teraz czas na odpoczynek i drugie śniadanie. Dzieci naśladują zdecydowane ruchy żucia – ruszanie szczęką.

Teraz zapraszamy do posłuchania piosenki o pracy kominiarza. https://www.youtube.com/watch?v=ZY4IuRou2a0

 

Pliki do pobrania

Galeria

Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie