Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302530
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

„DZIEŃ MAMY I TATY” 25.05 – 29.05.2020

Witajcie kochane DZIECIACZKI!

 Czy wiecie dlaczego Maj jest najpiękniejszym miesiącem w roku?

Bo zakwitają w nim najpiękniejsze kwiaty.

Te kwiaty dla naszych kochanych Mam, które właśnie w maju obchodzą swoje święto. I właśnie w tym tygodniu porozmawiamy

o …jedynych,  cudownych, najwspanialszych, najmądrzejszych i najpiękniejszych MamusiachPocałunek

Poniedziałek

1. „Moja wesoła rodzinka”  - słuchanie wiersza

My rodzinkę dobrą mamy

Zawsze razem się trzymamy.

I choć czasem czas nas goni

My jak palce jednej dłoni.

 

Mama zawsze kocha czule

Ja do mamy się przytulę

Tata kocha lecz inaczej

Uspokaja kiedy płacze.

 

Gdy napsocę i nabroję

Siadam w kącie bo się boję.

Tata skarci, pożałuje

A mamusia pocałuje.

 

Kiedy nie ma taty, mamy

Wszyscy sobie pomagamy.

I choć sprzątać nie ma komu

Jest wesoło w naszym domu.

Mama, tata, siostra brat i Ja

To Mój mały świat

 Dużo słońca, czasem grad

To wesoły jest Mój świat.

Porozmawiajcie z rodzicami na temat jego treści. Zastanówcie się wspólnie dlaczego rodzina jest taka ważna. Spróbujcie wymienić kilka rzeczy, które lubicie robić ze swoja rodziną

2. Moja mama jest kochana wspólne słuchanie piosenki. Taniec z mamą przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=JperH-I6LaM

3. „Mamo, tato poćwiczmy razem” – ćwiczenia gimnastyczne razem z mamą lub tatą, to świetny sposób na aktywne spędzenie czasu, trenując indywidualnie lub w rodzinnym gronie.

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

Wtorek

1. Ja i moja rodzina film edukacyjny. Dziś poznacie rodzinę Adama i dowiecie się dużo więcej na jego temat i będziecie  mógli porównać swoją rodzinę z jego rodziną Opowiedzcie, czym zajmują się Wasi  rodzice. Postarajcie się nazwać zawód wykonywany przez swoich rodziców.

 https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME

 2. „Ciasteczka ryżowe dla Mamy” –Myślę, że pieczenie ciasteczek będzie wspaniałą zabawa dla całej rodziny. Na dodatek są smaczne i zdrowe.

Składniki:

  • 1 paczka kleiku ryżowego (190 g), bezsmakowego
  • 3 jajka
  • 250 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia*
  • pół szklanki drobnego cukru do wypieków
  • cukier wanilinowy (16 g), niekoniecznie
  • 4 czubate łyżki wiórków kokosowych
  • 4 czubate łyżki sezamu

W misie miksera umieścić masło i oba cukry; utrzeć do otrzymania jasnej, puszystej masy. Dodawać jajka, miksując po każdym dodaniu, do połączenia. Do powstałej masy wsypać pozostałe składniki z przepisu i zmiksować do połączenia.

Z masy ciasteczkowej formować kulki wielkości małego orzecha włoskiego, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach (trochę urosną). W każdej kulce zrobić wgłębienie okrągłym końcem drewnianej łyżki.

Piec w temperaturze 180ºC przez 20 – 25 minut (piekłam około 15 minut), do ciemnozłotego koloru.

Po ostudzeniu wgłębienia napełnić dżemem.

Życzymy smacznego

 3. „ Serce dla Mamy” – wytnij serce, w środku naklej kwiaty, dorysuj im łodygi i listki tak, aby powstał bukiet dla Mamy. Karta pracy w załączonych plikach

Środa

1. „Kiedy Mamusia była mała” –  wspólne oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych. Rozłóżcie kocyk na trawie, balkonie, tarasie lub dywanie i pooglądajcie album fotograficzny ze zdjęciami swoich Rodziców. Spróbujcie rozpoznać na zdjęciach swoich Rodziców, Dziadków, Ciocie, Wujków…

 2. „Papierowy kwiatek” –wykonajcie doświadczenie, podczas którego kwiatki z papieru rozkwitają na wodzie. Zastanówcie się, dlaczego tak się dzieje.

 Już wyjaśniam: ponieważ kwiatki z papieru nasiąkną wodą i pod wpływem ciężaru rozchylą się. Podpowiadam – nie używajcie kartek technicznych, im cieńsza kartka tym kwiatek lepiej i szybciej otwiera swoje płatki. Szablony kwiatków znajdziecie na tej stronie 

 https://www.youtube.com/watch?v=Cp36HGxH8jc

 3. „Misie szare” – lubicie się przytulać, z pewnością - tak. Przy piosence o misiach będzie to można robić bez końca. Stańcie twarzą do Mamusi i zaczynamy…

 https://www.youtube.com/watch?v=o-_QaXW-uIs

  Ty i ja, ty i ja, ty i ja , wskazujemy obiema rękami na przemian na siebie i na Mamusię

 misie szare, misie szaree oby dwa. obracamy się wokół własnej osi w rytm piosenki

I kochają się te misie,   - przytulamy się do Mamusi, przykładając głowę z drugiej strony

 przytulają sobie pysie. przytulamy się do Mamusi, przykładając głowę z drugiej strony

 Misie szare, misie, szare oby dwa. – wskazujemy obiema rękami na przemian na siebie i na Mamusię

4. „ Obrazek niespodzianka” – pokoloruj według kolorowych kropek. Karta pracy w załączonych plikach

 

Czwartek

1. „Jak mama odczarowała wielkoluda” – J. Papuzińska,  posłuchajcie opowiadania czytanego przez rodzica lub wysłuchajcie go.

https://www.youtube.com/watch?v=zNoI89g_fBg

 Raz w naszym mieście zjawił się wielkolud. Od razu zajął dla siebie cały park. Na bramie wisiała tablica: „Nikomu nie wolno tu wchodzić, choćby nie wiem co”. Całymi dniami wylegiwał się na trawnikach, a wszystkie dzieci musiały się bawić na ulicy. Ale któregoś dnia nasz najmłodszy brat rzucił piłkę tak mocno, że przeleciała przez ogrodzenie i wpadła do parku. Wielkolud złapał ją i nie chciał nam oddać. Wróciliśmy do domu z płaczem. Mama wpadła w złość.

– No nie – powiedziała – ja już dłużej tego znosić nie będę! – I poszła do parku Nie bała się wcale, podeszła bliziutko do wielkoluda i zawołała:

– Jak pan może dokuczać dziecku!

A ponieważ zobaczyła, że wielkolud ma koszulę rozerwaną na plecach, powiedziała jeszcze:

– Taki duży, a wygląda jak obdartus! Jak panu nie wstyd! Proszę zaczekać, przyniosę igłę z nitką i zaszyję panu dziurę!

Bo nasza mama nie może patrzeć, jak ktoś jest nieporządnie ubrany. Więc przyniosła igłę i nici, przystawiła drabinę ogrodniczą i zaczęła cerować dziurę. Szyła, szyła, aż nagle drabina zachybotała się i nasza mama niechcący ukłuła wielkoluda igłą.

– O, przepraszam – powiedziała, bo wielkolud syknął. Ale wielkolud syczał dalej i mama zobaczyła, że przez dziurkę zrobioną igłą powietrze ucieka z niego jak z przedziurawionej opony. Kurczył się, kurczył, a po pięciu minutach stał się zwyczajnym chłopcem.

– Bardzo dziękuję! – powiedział do mamy. – Pani mnie odczarowała! Ja byłem bardzo zarozumiałym chłopcem i ciągle chodziłem nadęty. Zdawało mi się, że jestem najmądrzejszy, najpiękniejszy i najważniejszy na świecie. Od tego nadymania robiłem się coraz większy i większy, aż stałem się wielkoludem. Z początku to mi się nawet podobało, bo byłem największy i najsilniejszy. Ale co z tego? Nikt mnie nie lubił, nikt nie chciał się ze mną bawić. Teraz wiem, że lepiej być zwyczajnym chłopcem i nie nadymać się. Mogę wrócić do domu. Do widzenia! A tutaj jest piłeczka!I znów w naszym mieście było bezpiecznie i wesoło jak zawsze. Ale od tej pory nasza mama boi się, żeby któreś z nas nie zmieniło się w wielkoluda. Dlatego zawsze ma naszykowaną miseczkę z mydłem i słomką do puszczania baniek. Gdy tylko któreś zacznie myśleć, że jest „naj…, naj…, naj…” i nadymać się, mama daje mu mydło, słomkę i mówi:

– Masz, popuszczaj sobie trochę baniek mydlanych. To ci dobrze zrobi, wydmuchasz z siebie całą zarozumiałość, bo zdaje mi się, że jesteś za bardzo nadęty!

 Porozmawiajcie na temat treści opowiadania:

2.„Mama-czarodziejka” –  zabawa ruchowa z mamą. Pobawcie się w zabawę ruchową. Rodzic bierze do ręki jedną różdżkę-patyk i zapowiada, że jest mamą, która umie czarować. Dziecko porusza się po pokoju w dowolnym rytmie  .Gdy następuje przerwa w muzyce, mama mówi hasło:  -

W kotki zmieńcie się!, dziecko ruchem, gestem i dźwiękiem naśladuje zwierzę.

W kwiaty zmieńcie się! dziecko swoim ruchem stara się uformować dowolny kwiat.

 https://www.youtube.com/watch?v=A_gixhymV1E

 3.„ Czarodziejska różdżka”- ćwiczę rękę i oko ćwiczenia grafomotoryczne

Karta pracy w załączonych plikach

 Piątek

1.„Figury” –zabawa dydaktyczna. Przypomnijcie sobie figury geometryczne i spróbujcie rozwiązać zagadki. Rodzic prezentuje dziecku cztery podstawowe figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt. Następnie czyta zagadki Beaty Gawrońskiej, a dziecko po każdej zagadce wskazuje figurę, która jest rozwiązaniem.

Ta piramida mała

trzy boki i trzy rogi miała. (trójkąt)

 

Cztery rogi, cztery kąty, boki cztery też.

Długie dwa, krótkie dwa, ta figura to właśnie ja. (prostokąt)

 

Ma kąty – choć to nie jest pokój.

Ma rogi – choć to nie jest krowa.

Złóż patyczki równe cztery

i figura już gotowa. (kwadrat)

 

Ma je rower, ma samochód, we wrotkach jest też.

Jaka to figura? Może już to wiesz? (koło)

 

„Patykowe figury” –Rodzic mówi nazwę figury, a dziecko układa tą figurę z przygotowanych wcześniej różdżek-patyków. Trójkąt – 3 patyki, kwadrat – 4 patyki, prostokąt – 6 patyków, koło – wszystkie patyki. Na początku N. pomaga dzieciom w dobieraniu się w odpowiednie zespoły. Potem dzieci wykonują zadanie same.

„ Moi rodzice” – jak dzieci pomagają mamie i spędzają z nimi czas. Rysuj po śladzie figury geometryczne. Karta pracy w załączonych plikach

 2. Zagadki słuchowe –rozpoznajemy  przedmioty codziennego użytku. Dzięki filmowi dziecko dowie się jak wyglądają sprzęty AGD takie jak żelazko, odkurzacz oraz jakie dźwięki wydaje suszarka czy pralka.

https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM

3. „Gimnastyka buzi i języka”– ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

Rodzic czyta wiersz i demonstruje ćwiczenia buzi i języka Wy powtarzacie je:

 Mama, tata, oraz dzieci  - dotykanie na zmianę końcem języka górnych i dolnych zębów.

To rodzina cała  - rysowanie końcem języka koła przy zamkniętych wargach.

Buziak dla mamy, buziak dla taty - posyłanie „całusków” w jedną i drugą stronę.

Zabawa to wspaniała - na wydechu dzieci mówią „aaaaaach”.

 A na zakończenie posłuchajcie piosenki  „ Buziaki” i poćwiczcie z mamą

https://www.youtube.com/watch?v=b-ECatfl-8U&list=PL7Lg168IaC6RISeC1o1ET4iUVNPxX5aEe&index=3&t=0s

Pozdrawiamy

Wasze panie Magda i MartaUśmiech

 

Pliki do pobrania

Galeria

Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie