Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302540
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
Majowa łąka
Witam wszystkie Kubusie w tym tygodniu zabierzemy Was w podróż na majową łąkę.
Życzymy miłej i udanej zabawy!
Pozdrawiamy Pani Julita i Basia
TEMAT TYGODNIA : ŁĄKA W MAJU
Poniedziałek
Barwa ochronna
Posłuchajcie piosenki Wiosna na łącezapoznanijcie się ze słowami, oraz melodią piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
Ref. Ptaki trele wyśpiewują,
Świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące.
II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.
Ref: Ptaki…
III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet kreci wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.
Ref: Ptaki….
Porozmawiajcie z rodzicami n/t tekstu piosenki:
- Kto przybył na łąkę?
- Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?
- Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?
- Wymieńcie mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bocian chodzi po wysokiej trawie.
Dziecko chodzi po dywanie, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymuje się, staje na jednej nodze, drugą ma opartą o kolano nogi, na której stoi. Porusza złączonymi przed sobą rękami wyobrażając dziób bociana i powtarza słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.
Obejrzyjcie obrazek. Określcie co się dzieje na łące w maju. Obejrzyjcie zdjęcia zwierząt, nazwijcie je.- Karta pracy cz. 4, s.36-37
Posłuchajcie opowiadania przeczytanego przez rodzica o cyklu rozwojowym motyla. Ponumerujcie kolejno obrazki za pomocą kropek lub liczb. Obejrzyjcie zdjęcia motyli. Posłuchajcie uważnie ich nazw. Opowiedzcie o najciekawszym motylu. Karta pracy, cz. 4, s.38
Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt, nazywanie ich. Kolorowanie ich. – Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia., s.74
Wtorek Motyle i kwiaty
Na rozgrzewkę poniżej kilka wiosennych zagadek, oraz inne znajdziesz w filmie - Mieszkańcy łąki:
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4
Wiosną i latem się pojawia,
Kiedy ranek nastaje
Jej kropelki są na kwiatach,
Listkach i na trawie. (rosa)
Na niebie jej barwy
pięknie się mienią,
jak most ogromny
łączy niebo z ziemią. ( tęcza)
Błyszczy na jej plecach
płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony. ( biedronka)
Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje.
Na plecach nosi ciężary,
Kopiec wielki buduje. ( mrówka)
Rozciąga policzki
jak policzki małe.
Zimowe zapasy
Przenosi w nich całe.
Na czas mrożnej zimy,
Gromadzi je w norze.
Ma miłe futerko,
znacie go może?( chomik)
Wiele dodatkowych ciekawostek o życiu na łące znajdziesz w filmie: Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 - Łąka
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&t=578s
A może sami wyczarujecie własną wiosenną łąkę - wg instrukcji z filmu?
Majowa łąka- praca plastyczna, wykonajcie dowolną techniką majową łąkę , zachęcamy do przesyłania prac do naszej galerii ;-)
Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otoczcie pętlą owady. Dokończcie rysunek motyla według wzoru. – Karta pracy cz. 4, s.39
Obejrzyjcie sześciany. Określcie różnice i podobieństwa między nimi. Obejrzyjcie rozłożony sześcian- jego siatkę. Policzcie kwadraty. Narysujcie na każdej ścianie innego owada.- Karta pracy, cz.4, s.40
Zabawy z sześcianem- kostką.
-Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek( lub jaką liczbę) wyrzuci na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, pajacyki….
- Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą ( lub mniejsza) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie. Rysowanie motyla po sladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.- Karta pracy, cz.4, s.41
Środa Wiosna na łące
Zabawa Na wiosennej łące
Spróbujcie wspólnie z rodzicami naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące( np. stokrotki- stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągnięta do góry, z rozłożonymi rękami…) Następnie razem z rodzicami, rodzeństwem przedstawcie wiosenną łąkę, wcielając się w wybrane zwierzęta i rośliny.
A teraz obejrzyjcie film o tym jak z jajeczka rozwija się kijanka a potem żaba.
"Życie żaby": https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E
Kubusie obejrzyjcie również film o ślimakach i poznacie wiele ciekawostek z ich życia i dowiecie się czy prawdziwe jest powiedzenie: powolny jak ślimak.
https://www.youtube.com/watch?v=xmG_XkJy4u4
Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.- Karta pracy cz,4 s.42
Ćwiczenia logorytmiczne Rób to, o czym mów wiersz.
Dziecko porusza się razem z rodzicem, rodzeństwem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego wierszyka. Następnie porusza się same podczas recytacji przez rodzica.
Zrób do przody cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz, dwa,
piłka skacze hop- sa-sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
i wyciągnij w górę nogę.
Czwartek - Wiosenna łąka
Kończenie rymowanek o łące.
Trawa, kwiaty, biedronka, - to na pewno…( łąka)
Czerwone jak gotowane raki- to…( maki)
Ma żółty, środek, białe płatki,
Łodyga u niego wiotka.
Ten łąkowy kwiat to… ( stokrotka)
Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.
Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka…( biedronka)
Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… ( motyle)
Lata, lata, koło nosa. Uwaga! To grożna… ( osa)
Lata, lata obok czoła. To miodna… ( pszczoła)
Zobaczcie jak gąsienica przeobraża się w motyla kliknij w link https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg
Ćwiczenia w czytaniu- uzupełnianie literami luk w wyrazach.
Dziecko uzupełnia luki literami i odczytuje wyrazy. Np.: biedro…ka(n), t…awa(r), …aba(ż),kr…t(e), mo…yl(t), łąk…(a), stokr…tka(o), …aki(m), pszcz…ła(o)
Odszukajcie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazwijcie je. Określcie dlaczego trudno było je odszukać. Obejrzyjcie zdjęcia. Posłuchajcie nazw produktów z roślin zielonych. – Karta pracy, cz. 4, s.43
Piątek-Pierwsza kartka zielnika
Na początek poproś rodziców, aby włączyli Ci krótki filmik „Odgłosy łąki”, może uda ci się rozpoznać niektóre z nich.
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Kochane Kubusie poproście rodziców żeby wybrali się z wami na łąkę. Fajnie jakbyście mieli ze sobą lupę i mogli przez nią poobserwować owady i przyglądać się roślinom. Wsłuchujcie się w odgłosy łąki, zróbcie bukiet z kwiatów. Nazbierajcie roślinki, które można zasuszyć, to będzie kolejne zadanie dla Was do wykonania. Czekamy na wasze zdjęcia ;-)
Ćwiczenia oddechowe Dmuchamy na dmuchawiec (mniszek pospolity).
Dziecko naśladuje dmuchanie trzymając w ręce roślinę. Dmuchajcie mocno, aż do braku powietrza.
Założenie pierwszej karty małego zielnika
Potrzebne Wam będą: rośliny przyniesione z łąki, kartki, gruba ksiązka, taśma przeżroczysta, kartonowe kartki, napisy- nazwy roślin, klej, nożyczki.
Przygotujcie roślinki do zasuszenia: ułóżcie je na osobnych kartkach, nakryjcie drugą kartką i włóżcie między strony grubej książki, po włożeniu wszystkich roślin pozostawcie do wyschnięcia na około dwa tygodnie. Po zakończeniu suszenia przyklejcie z pomocą osoby dorosłej rośliny kawałkami taśmy klejącej przeżroczystej na kartonowe kartki, naklejcie podpisy.
Spróbujcie przeczytać zdania samodzielnie, lub z pomocą osoby dorosłej , napiszcie x pod wyrazem tak jeżeli zdanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem nie, jeżeli zdanie jest fałszywe. – Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i Liczby, cz.2,s.76
Kochane Kubusie przeczytajcie z osobą dorosłą nazwy zwierząt i roślin, odszukajcie je na rysunku. Pokolorujcie rysunku- Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.73
Pozdrawiamy Pani Julita i Basia
Pliki do pobrania
+ťlimak budowa cia +ea(2).pdf (21.23 KB)
+ťlimak budowa cia +ea.pdf (21.23 KB)
Budowa motyla - Kopia.pdf (28.79 KB)
Cykl -ycia motyla.pdf (42.48 KB)
Labirynt - Kopia.pdf (301.22 KB)
Mieszka +Acy +eTŽ+»ki - ilustracja.pdf (945.24 KB)
Motyl krok po kroku - Kopia.pdf (301.87 KB)
Weso +ee motylki.pdf (426.26 KB)