Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302540
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

Majowa łąka

Witam wszystkie Kubusie w tym tygodniu zabierzemy Was w podróż na majową łąkę.

Życzymy miłej i udanej zabawy!

Pozdrawiamy Pani Julita i BasiaUśmiech

TEMAT TYGODNIA : ŁĄKA W MAJU

Poniedziałek

 Barwa ochronna

 

Posłuchajcie piosenki Wiosna na łącezapoznanijcie się ze słowami, oraz melodią piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

 

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki,

jaskry i kaczeńce.

Ref. Ptaki trele wyśpiewują,

Świeci ciepłe słońce,

 w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące.

II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,

da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle,

 żabki i chrabąszcze.

Ref: Ptaki…

III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,

tańczą i śpiewają,

nawet kreci wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

Ref: Ptaki….

 

Porozmawiajcie z rodzicami n/t tekstu piosenki:

- Kto przybył na łąkę?

- Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

- Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

- Wymieńcie mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

 

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bocian chodzi po wysokiej trawie.

Dziecko chodzi po dywanie, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymuje się, staje na jednej nodze, drugą  ma opartą o kolano nogi, na której stoi.  Porusza  złączonymi przed sobą  rękami wyobrażając dziób bociana i powtarza słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

 

Obejrzyjcie obrazek. Określcie  co się dzieje na łące w maju. Obejrzyjcie zdjęcia zwierząt, nazwijcie je.- Karta pracy cz. 4, s.36-37

Posłuchajcie opowiadania przeczytanego przez rodzica o cyklu rozwojowym motyla. Ponumerujcie kolejno obrazki za pomocą kropek lub liczb. Obejrzyjcie zdjęcia motyli. Posłuchajcie uważnie ich nazw. Opowiedzcie o najciekawszym motylu. Karta pracy, cz. 4, s.38

Odszukanie na obrazku ukrytych  zwierząt, nazywanie ich. Kolorowanie ich. – Karta pracy Nowe przygody Olka i  Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia., s.74

 

Wtorek    Motyle i kwiaty

Na rozgrzewkę poniżej kilka wiosennych zagadek, oraz inne znajdziesz w filmie - Mieszkańcy łąki:

 https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

 

 

Wiosną i latem się pojawia,

Kiedy ranek nastaje

Jej kropelki są na kwiatach,

Listkach i na trawie. (rosa)

 

Na niebie jej barwy

pięknie się mienią,

jak most ogromny

łączy niebo z ziemią. ( tęcza)

 

Błyszczy na jej plecach

płaszczyk czerwony,

czarnymi kropkami

pięknie ozdobiony. ( biedronka)

 

Jak się ten owad nazywa?

Przez cały dzień pracuje.

Na plecach nosi ciężary,

Kopiec wielki buduje. ( mrówka)

 

Rozciąga  policzki

jak policzki małe.

Zimowe zapasy

Przenosi w nich całe.

Na czas mrożnej zimy,

Gromadzi je w norze.

Ma miłe futerko,

 znacie go może?( chomik)

 

Wiele dodatkowych ciekawostek o życiu na łące znajdziesz w filmie: Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 - Łąka

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&t=578s

A może sami wyczarujecie własną wiosenną łąkę - wg instrukcji z filmu?

Majowa łąka- praca plastyczna, wykonajcie dowolną techniką majową łąkę , zachęcamy do przesyłania prac do naszej galerii ;-)

Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otoczcie pętlą owady.  Dokończcie rysunek motyla według wzoru. – Karta pracy cz. 4, s.39

Obejrzyjcie sześciany. Określcie różnice i podobieństwa między nimi. Obejrzyjcie rozłożony sześcian- jego siatkę. Policzcie kwadraty. Narysujcie na każdej ścianie innego owada.- Karta pracy, cz.4, s.40

Zabawy z sześcianem- kostką.

-Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek( lub jaką liczbę) wyrzuci na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, pajacyki….

- Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą ( lub mniejsza) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

Rysowanie szlaczków  po śladach, a potem samodzielnie. Rysowanie motyla po sladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.- Karta pracy, cz.4, s.41

 

Środa  Wiosna na łące

Zabawa Na wiosennej łące

Spróbujcie wspólnie z rodzicami naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące( np. stokrotki- stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągnięta do góry, z rozłożonymi rękami…) Następnie razem z rodzicami, rodzeństwem przedstawcie wiosenną łąkę, wcielając się w wybrane zwierzęta i rośliny.

A teraz obejrzyjcie film o tym jak z jajeczka rozwija się kijanka a potem żaba.

"Życie żaby"https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E

Kubusie obejrzyjcie również film o ślimakach i poznacie wiele ciekawostek z ich życia i dowiecie się czy prawdziwe jest powiedzenie: powolny jak ślimak.

https://www.youtube.com/watch?v=xmG_XkJy4u4

 

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.- Karta pracy cz,4 s.42

 

Ćwiczenia logorytmiczne Rób to, o czym mów wiersz.

Dziecko porusza się razem z rodzicem, rodzeństwem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego wierszyka. Następnie porusza się same podczas recytacji przez rodzica.

 Zrób do przody cztery kroki,

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz, dwa,

piłka skacze hop- sa-sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę.

 

Czwartek - Wiosenna łąka

 

Kończenie rymowanek o łące.

Trawa, kwiaty, biedronka, - to na pewno…( łąka)

Czerwone jak gotowane raki- to…( maki)

Ma żółty, środek, białe płatki,

Łodyga u niego wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… ( stokrotka)

 Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka…( biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… ( motyle)

 Lata, lata, koło nosa. Uwaga! To grożna… ( osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna… ( pszczoła)

 

Zobaczcie  jak gąsienica przeobraża się w motyla kliknij w link  https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg  

 

Ćwiczenia w czytaniu- uzupełnianie literami luk w wyrazach.

Dziecko uzupełnia luki literami i odczytuje wyrazy. Np.: biedro…ka(n), t…awa(r), …aba(ż),kr…t(e), mo…yl(t), łąk…(a), stokr…tka(o), …aki(m), pszcz…ła(o)

 

Odszukajcie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazwijcie je. Określcie dlaczego trudno było je odszukać. Obejrzyjcie zdjęcia. Posłuchajcie nazw produktów z roślin zielonych. – Karta pracy, cz. 4, s.43

 

Piątek-Pierwsza kartka zielnika

Na początek poproś rodziców, aby włączyli Ci krótki filmik „Odgłosy łąki”, może uda ci się rozpoznać niektóre z nich.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

Kochane Kubusie poproście rodziców żeby wybrali się z wami na łąkę. Fajnie jakbyście mieli ze sobą lupę i mogli przez nią poobserwować owady i przyglądać się roślinom. Wsłuchujcie się w odgłosy łąki, zróbcie bukiet z kwiatów. Nazbierajcie roślinki, które można zasuszyć, to będzie kolejne zadanie dla Was do wykonania. Czekamy na wasze zdjęcia ;-)

 

Ćwiczenia oddechowe Dmuchamy na dmuchawiec (mniszek pospolity).

Dziecko naśladuje dmuchanie trzymając w ręce roślinę. Dmuchajcie mocno, aż  do braku powietrza.

 

Założenie pierwszej karty małego zielnika

Potrzebne Wam będą:  rośliny przyniesione z łąki, kartki, gruba ksiązka, taśma przeżroczysta, kartonowe kartki, napisy- nazwy roślin, klej, nożyczki.

Przygotujcie roślinki do zasuszenia: ułóżcie je na osobnych kartkach, nakryjcie drugą kartką i włóżcie między strony grubej książki, po włożeniu wszystkich roślin pozostawcie do wyschnięcia na około dwa tygodnie. Po zakończeniu suszenia przyklejcie z pomocą osoby dorosłej rośliny kawałkami taśmy klejącej przeżroczystej na kartonowe kartki, naklejcie podpisy.

Spróbujcie przeczytać zdania samodzielnie, lub z pomocą osoby dorosłej , napiszcie x pod wyrazem tak jeżeli zdanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem nie, jeżeli zdanie jest fałszywe. – Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i Liczby, cz.2,s.76

Kochane Kubusie przeczytajcie z osobą dorosłą nazwy zwierząt i roślin, odszukajcie je na rysunku. Pokolorujcie rysunku- Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.73

Pozdrawiamy Pani Julita i BasiaMrugnięcie

 

 

 

 

 

Galeria

Powiększ zdjęcie