Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302541
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

PIĄTEK 08.05.2020

DZIEŃ DOBRY KOCHANE Gumisie  

Dzisiaj Rozmowy na wiejskim podwórku i prace rolnika

PRACA ROLNIKA NA WSI - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory

Na początek gimnastyka

 

1.„Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia: „mruczenie”, „wesołe usta”, „traktory”, „kotki piją mleczko”.

https://przedszkole3.koscian.pl/Gimnastyka_buzi_i_jezyka.html

 

2.Obejrzyj prezentację i posłuchaj piosenki -Co nam dają zwierzęta? prezentacja

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

Możesz tez obejrzeć

„Jak powstaje ser?”- obejrzenie filmu edukacyjnego dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=adyD07I9shY

 

 

3.„Świnka skarbonka” wykonanie świnki skarbonki z plastikowej butelki. https://www.youtube.com/watch?v=wgG647jbLuo

4. „Pracowity dzień rolnika”:

Rodzic opowiada jakie czynności wykonuje rolnik w gospodarstwie i na polu .Dziecko naśladuje wszystkie wymienione czynności, np. sianie zboża, sadzenie warzyw, pielenie grządek, zbieranie owoców, koszenie zboża, grabienie siana.

  • Zabawa ruchowa „Krówki na wypasie”:

Rodzic jest krową- berkiem. Krowa rozkłada ramiona na boki i rozszerza palce dłoni. Dziecko chwyta za palec krowy i zadaje pytanie: Jakiego koloru daje mleko krowa? Krowa udziela odpowiedzi, wymieniając dowolne kolory. Odpowiedź, że mleko jest koloru białego, stanowi sygnał do ucieczki przed krową. Złapane dziecko jest krowa i zabawa trwa dalej (na zmianę).

  • „Wyrabianie ciasta”:

Dziecko i Rodzic siedzą  na krzesłach na bosaka, a przed nimi na podłodze leży  szarfa lub wstążka. Wyobrażają sobie, że szarfa to ciasto, i za pomocą bosych stóp ugniatają je, wałkują  itp. 

5. Teraz polecamy zapoznanie się z następującymi filmami edukacyjnymi: 

  • Film na temat pracy rolnika ze szczególnym zwróceniem uwagi na maszyny i urządzenia wykorzystywane w jego pracy. Prosimy  o krótką rozmowę na temat obejrzanego filmu,

6. Proponujemy  omówienie treści wiersza oraz najważniejszych informacji z niego płynących:

Bardzo lubię mleko pić,

Bo ja zdrowo pragnę żyć.

Chcę mieć zęby mocne białe,

Także kości wytrzymałe.

 

Mleko piję na śniadanie,

Zawsze mam ochotę na nie,

Też wieczorem mi smakuje,

Gdy je mama przygotuje.

 

Jestem zdrowa i radosna,

Rosnę szybko tak jak sosna.

Mleko moc składników ma,

I o zdrowie moje dba.

 

Jest najlepsze dla każdego,

Dla młodszego i starszego.

Ono jest najzdrowsze w świecie,

Nic lepszego nie znajdziecie.

Po wysłuchaniu wiersza porozmawiajmy z dziećmi na temat jego treści: np.

- O czym był wiersz?.

- Dlaczego musimy pić mleko?.

- Czy słodycze są zdrowe?. Itp.