Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302540
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

ZDROWY UŚMIECH

Witamy Krasnale

Dzisiaj proponujemy Wam różne zabawy i aktywności związane ze sposobami dbania o zęby.

 Póki maluch jest jeszcze mały, to rodzice dbają o jego pierwsze zęby. Maluch jednak szybko rośnie i w zależności od dziecka może wykazywać mniej lub więcej chęci do mycia zębów. Przychodzi także etap “ja sam” i już nie taki maluch, samodzielnie “myje” zęby. Co możemy zrobić, aby nauczyć dziecko dbać o zęby? Być dobrym przykładem. Pokazać dziecku na swoim przykładzie, jak używać szczoteczki, nitki dentystycznej. Myć zęby wspólnie. Zwrócić uwagę na sposób szczotkowania poszczególnych części zębów. Możecie wprowadzić “podpowiadajkę”, że przy myciu zębów z przodu mówimy “i”, a gdy myjemy zęby z tyłu, mówimy “a”.

Czasami skuteczne w zachęceniu dziecka do mycia zębów jest wzajemne mycie zębów. Dziecko myje mamie lub tacie, a rodzic w tym czasie myje zęby dziecku. Jeśli dziecko woli myć zęby samo, warto postawić mu lusterko na jego wysokości, aby widziało swoje ruchy.

1„Każdy Krasnal wie, o zęby swoje dbać chce” – rozwiązywanie zagadek słownych.

Poproś Rodziców, żeby przeczytali Ci zagadki, a ty spróbuj odgadnąć.

Jest biała
siedzi w tubie
zęby nią czyścić lubię. (pasta do zębów)

Na dużym fotelu pacjentów przyjmuje,
rzadziej wyrywa, częściej plombuje. (stomatolog)

Co to jest-na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.(szczoteczka)

Teraz pora na mój występ.
Dam ci trochę wody czystej.
Wypłucz buzię, umyj szczotkę.
Potem odstaw mnie półkę. (kubek)

 

2.„Zdrowy ząb i chory ząb” - zabawa dydaktyczna.

Rodzic układa przed dziećmi sylwety: zdrowego zęba – uśmiechniętego i chorego - smutnego oraz obrazki warzyw, owoców, nabiału i słodyczy. Dzieci oglądają obrazki i zastanawiają się, które z przedstawionych na nich produktów są dobre dla naszych zębów, a które nie. Układają obrazki pod sylwetą odpowiedniego zęba, np. owoce, warzywa, nabiał, pod sylwetą zdrowego zęba, a słodycze – pod sylwetą chorego zęba.

 

3. „Historia Grzesia”- rozwijanie umiejętności opowiadania treści utworu własnymi słowami na podstawie wiersza J. Bechlerowej pt.
„Chory ząb”

Ledwie wrócił Grześ z przedszkola,
Ząb okropnie go rozbolał.
Ząbek bolał, płakał Grześ
I kolacji nie chciał jeść.
Więc orzekli wszyscy zgodnie,
Że Grześ pójdzie do przychodni.
W poczekalni jasnej, dużej
Czas nikomu się nie duży.
Chcesz – obrazki tu oglądaj
Chcesz- masz misia i wielbłąda.
A dentystka uśmiechnięta
Grzecznie mówi do pacjenta:
chodź tu bliżej, Grzesiu, siadaj
zaraz chory ząbek zbadam.


4.A co zrobić jak już ząb rozboli…? Wtedy odwiedzimy dentystę... bo już się go nie boimy. Obejrzyjcie bajkę-„O, jak mnie boli ząb”

https://www.youtube.com/watch?v=gnLf9iquGAE 

i posłuchajcie piosenki o tym jak Fruzia nie boi się  dentysty.

https://www.youtube.com/watch?v=zAF03I2IQ8s

Pliki do pobrania

Galeria

Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie