Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302557
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa! (04.05-08.05)

Witamy Pszczółki! W tym tygodniu proponujemy Wam różne zabawy i aktywności związane z pogodą, tęczą, słońcem…

Pozdrawiamy Was serdecznie, życzymy udanej zabawy.

Pani Ania i Pani ZosiaUśmiech

1. Majowy deszczyk

„Tęcza nad łąką” - zabawy muzyczne i taneczne z piosenką, poniżej link do interpretacji ruchowej piosenki. (załącznik - tekst piosenki)

Nagranie piosenki wysłałyśmy mailem - w naszym Śpiewniku:)

https://www.youtube.com/watch?v=FUguDL2A7m4

„I ja też urosnę” – Cz. Janczarski

Rodzice przeczytajcie dzieciom opowiadanie o misiu, a następnie omówcie z nimi jego treść, pytania pomocnicze znajdziecie pod opowiadaniem.

W nocy padał deszcz. „Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka na grządce, trawy i chwasty...”. Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał koziołki. Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero jak lunął rzęsisty deszcz, Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu. Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć to i ja urosnę po deszczu. Postoję na dworze. Chciałbym być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu.” Stanął niedźwiadek na środku trawnika.

„Rech, rech, rech...” – usłyszał koło siebie.

– To zielona żabka – pomyślał. – Ona chce też urosnąć.

Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na liściach srebrne kropelki. Miś stanął na czubkach łapek i zawołał: „Zosiu, Zosiu, ja urosłem!”.

„Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka. – Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś...”

A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Czy po majowym deszczu dzieci rosną?

– Czemu sprzyja wiosenny deszcz?

– Komu jest potrzebny?

„Deszczyk” - zabawa ruchowo-naśladowcza przy muzyce. Rodzic czyta tekst i pokazuje odpowiednie gesty - dziecko powtarza je po rodzicu.

Pada deszczyk, pada deszczyk – unosimy ręce wysoko do góry i poruszając palcami opuszczamy je powoli w dół.

Wieje, wieje wiatr – unosimy ręce wysoko do góry poruszając nimi mocno w prawo i w lewo.

Błyskawica, – klaszczemy w dłonie

grzmot! – tupiemy nogą.

A na niebie kolorowa tęcza.– uniesione do góry ręce roztaczają duże półkola w obie strony.

A później cały tekst piosenki - śpiewamy przy muzyce kilka razy z odpowiednimi ruchami: (załącznik plik mp3 Deszczyk)

„Deszczyk”

Pada deszczyk, pada deszczyk

Wieje, wieje wiatr

Pada deszczyk, pada deszczyk

Wieje, wieje wiatr

Błyskawica, grzmot!

Błyskawica, grzmot!

A na niebie kolorowa tęcza...

„Gdy majowy deszczyk pada moknie Zosia, miś i żaba” - pokolorujcie wybraną przez siebie kolorowankę (Załączniki)

Pliki do pobrania

Galeria

Powiększ zdjęcie