Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302558
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
PRZEPROWADZAMY DOŚWIADCZENIA
WITAJCIE SMERFIKI!
Nim powstanie jakiś wynalazek albo jakieś odkrycie trzeba wykonać wiele różnych eksperymentów. Dlatego Wy dzisiaj zamienicie się w małych naukowców, bo będziemy przeprowadzać wiele eksperymentów i obserwacji.
Ale na początek jak zwykle trochę ruchu.
1.„Ćwiczenia małych odkrywców” – zestaw ćwiczeń porannych
Ćwiczcie dokładnie razem z panią i chłopcem. Później możecie odnaleźć te ćwiczenia na swoim plakacie
https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM
2.„Kolorowe sznurki” – ćwiczenie małej motoryki, odwzorowywanie szlaczków
Przyszykujcie białe kartki, kubeczki z farba, kawałki sznurka lub włóczki i ciężka książkę. na białą kartkę układamy zamoczony w farbie sznurek wg wzorów wysłanych na maila (koniec sznurka musi wystawać za kartkę). Przykrywamy drugą białą kartką, kładziemy książkę, dociskamy ręką i powoli wyciągamy sznurek ( staramy się wyciągnąć go w jednym miejscu. Zdejmujemy książkę i rozkładamy kartki do wyschnięcia. (Szczegółowy opis ze zdjęciami na mailu)
3.„Poeksperymentujmy!” – zabawy badawcze
A.„Przelać albo przesypać” – segregowanie produktów
Przygotujcie kilka produktów sypkich i płynnych, które macie w spiżarce np. mleko, sok wodę, olej, kaszę, groch, ryż, orzechy oraz kilka szklanek i miseczek. Co zrobicie, żeby produkty znalazły się w innym naczyniu? (zadaniem dziecka jest odpowiedzieć, że przeleje lub przesypie). Podzielcie produkty na dwie grupy.(płynne i sypkie). Dlaczego tak podzieliłyście ? ( bo te się przelewa, a te przesypuje)
B.„Tonie czy pływa”
Weźcie miskę z wodą i sprawdźcie które przedmioty toną a które utrzymują się na wodzie. Opowiedzcie o tym Rodzicowi lub zróbcie odpowiedni rysunek.
C.„Kolorowe kulki”
Proponujmy Wam wykonanie łatwego i efektownego eksperymentu. Do eksperymentu potrzebujemy 3/4 szklanki oleju, 1/4 szklanki zabarwionej wody, tabletkę musującą (magnez, witamina C, Alka Seltzer). Olej przelewamy do małej szklanej buteleczki. Wlewamy zabarwioną wodę do oleju. Następnie wrzucamy tabletkę musującą do butelki i obserwujemy.
D.„Co jest dłuższe?” – zabawa badawcza matematyczna, szacowanie długości przedmiotów
Przygotujcie sznurówkę, kredkę, szalik, wstążkę, długopis, linijkę, kreatywny drucik, pasek, kartkę, tubkę z pastą do zębów. Wybierzcie dwa spośród przedmiotów i określcie „na oko”, który z nich jest dłuższy. Następnie sprawdźcie, czy mieliście rację, przykładając przedmioty do siebie.( Rodzic zwraca uwagę na to, aby przedmioty właściwie się stykały)
.
4. „Już to wiem” – zabawa edukacyjna z kartą pracy, utrwalenie wiadomości
Jako podsumowanie dzisiejszego dnia zróbcie zadania ze str. 12. Jeśli nie macie wysyłam podobne karty na maila.
5. „Policz, ile jest i dopełnij do 10” – zabawa matematyczna, doskonalenie przeliczania do 10
Weźcie kostkę do gry, liczmany w dwóch rodzajach np. fasolki białe i ciemne, lub klocki długie i krótkie oraz talerzyk lub miseczkę. Rzućcie kostką i połóżcie na talerzyku tyle białych fasolek ile jest oczek na kostce. Następnie dołóżcie tyle ciemnych, żeby razem było 10. Jeśli mas brata lub siostrę jedno może kłaść tyle ile na kostce a drugie dokładać, a potem zmiana. Potem zróbcie zadania z karty str 13. (podobną kartę macie na mailu)
6. „Rymowanki” – eksperymenty językowe
Połączcie te obrazki ze sobą, których nazwy się rymują. (karta na mailu)
Spróbujcie sami wymyśleć rymy. Możecie je narysować.
8.„Mali odkrywcy” – zabawy badawcze z wykorzystaniem lup;
Jeśli macie w domu lupę to poobserwujcie przez nią budzące się do życia owady i rośliny. Opowiedzcie rodzicom co zauważyliście.
A dla tych, którym spodobało się eksperymentowanie kilka filmików. Możecie tylko obejrzeć albo wykonać kilka z nich pod okiem rodzica.
https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ
https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44
https://www.youtube.com/watch?v=BjkRVWaBje4
https://dziecisawazne.pl/10-prostych-eksperymentow-dla-przedszkolakow/