Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302555
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

BAWIĘ SIĘ I SPRZĄTAM

1.,, Czy dbasz o swoje zabawki"- rozmowa na podstawie wiersza

I. Salach ,,Porządki".

Rodzic pyta dziecko , gdzie powinny stać zabawki po skończonej zabawie.

Czy w swoim pokoju ma porządek, czy bałagan?

 

O zabawki zawsze dbamy,

po zabawie posprzątamy.

Już samochód na witrażu,

pędzi prędko do garażu.

Lalki suną w równym rzędzie,

bałaganu dziś nie będzie.

Każdy przedszkolaczek wie,

po zabawie sprząta się!

Klocki ułożymy w kątku,

Krzyś pilnuje tu porządku.

Lalki siedzą na tapczanie,

a w garażu auto stanie.

 

2. Zabawa ortofoniczna ,, Porządki". Dziecko naśladuje ruchy i dźwięki związane z zamiataniem szczotką,

wymawiając szu-szu.... oraz odkurzaniem odkurzaczem wymawiając

żżż.....

Dziecko reaguje na słowa rodzica

szczotka lub odkurzacz, lub na dźwięki

szu-szu, żżż .... oczywiście wykonując to co wcześniej zostało omówione.

 

3. Historyjka obrazkowa ,, Zabawy klockami"- rozwijanie logicznego myślenia.

Wskazówki do pracy z historyjką obrazkową:

Układanie obrazków zgodnie z kolejności zdarzeń.

Oznaczamy umownym znakiem który obrazek powinien

być na miejscu pierwszym i dlaczego?

W trakcie układania przy pierwszym rysujemy jedną kropkę,

przy drugim dwie itd.

Stymulujemy dziecko pytaniami:

Który obrazek powinien być na miejscu pierwszym i dlaczego ?

Który obrazek powinien być drugi i dlaczego ?

Co dzieje się na tym obrazku ?

Czym zajmuje się chłopiec ?

Który obrazek powinien być kolejny?

Który obrazek będzie ostatni i dlaczego ?

Na koniec prosimy aby dziecko opowiedziało całą historyjkę wskazując odpowiednie obrazki.

 

Życzymy miłej zabawy 

 

Pozdrawiamy pani Renata i pani Hania

 

 

 

Pliki do pobrania

Galeria

Powiększ zdjęcie