Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302558
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

CO LUBIĄ ROBIĆ ODKRYWCY I WYNALAZCY?

Witamy was serdecznie kochane Smerfy. Dzisiaj dalszy ciąg o odkryciach i wynalazkach. Przygotowałyśmy na dzisiaj kilka fajnych propozycji, Mamy nadzieję, że wam się spodobają. Nie zapomnijcie też o długim spacerze. Na dworze jest bardzo wiele rzeczy do odkrycia. A więc młodzi odkrywcy – do dzieła! Wasze panie Ania i Dorotka.

I. Ćwiczenia małych odkrywcówzestaw ćwiczeń porannych. Do ćwiczeń koniecznie zaproście mamę lub tatę. Możecie też ćwiczyć całą rodziną. Do ćwiczeń potrzebne będą paski bibuły karbowanej (po jednym dla każdego uczestnika.

  • Ćwiczenia ramion – stajemy na dywanie w lekkim rozkroku. Każdy trzyma w ręce wstążkę z bibuły. Na sygnał wyciągamy rękę przed siebie i zataczamy wstążką koła raz prawą, raz lewą ręką.

  • Ćwiczenia ożywiające - stajemy w rozsypce na dywanie, trzymając swoje wstążki. Na hasło: Leci!biegamy unosząc wstążki wysoko. Na hasło: Ląduje! przykucamy i opuszczamy wstążki na podłogę

  • Ćwiczenia z elementem skoku - układamy na dywanie swoje bibułowe wstążki Następnie przeskakujemy przez wstążki obunóż raz w przód, raz w tył.

  • Ćwiczenia mięśni brzucha - leżymy na plecach z wyprostowanymi nogami i rękami. Trzymamy w rękach rozciągnięte wstążki. Na sygnał najpierw podnosimy się dosiadu prostego, następnie robimy skłon w przód, tak aby wstążką dotknąć palców stóp.

  • Ćwiczenia oddechowe - siedzimy w siadzie skrzyżnym. Każdy trzyma przed sobą wstążkę, na którą będzie dmuchać z różną siłą wydechu. Staramy się, aby wstążki jak najmocniej się poruszały. Po zabawie ze wstążkami wykonujemy spokojne wdechy i wydechy.

Ćwiczenia możemy wykonać również na dworze, w swoim ogródku. Niech każdy po kolei będzie osobą prowadząca, która będzie dawała sygnały do ćwiczeń.

II. Kącik badacza w tym tygodniu rozmawiamy o odkryciach i wynalazkach. Spróbujcie wyobrazić sobie, że jesteście odkrywcami. Poproście o pomoc rodziców i zorganizujcie w domu swój warsztat pracy. A więc co może się znaleźć w laboratorium badacza? Mogą to być różne pojemniki (np. po serkach, jogurtach), lejek, małe sitko, lusterko, ziarna, probówki, sznurki, wstążki, artykuły sypkie (sól, piasek, ryż), różne rodzaje makaronu, szkło powiększające, pipeta, plastikowa strzykawka i wiele innych. Ustalcie wspólnie z rodzicami zasady zabawy w waszym kąciku i koniecznie pamiętajcie o bezpieczeństwie.

III. Co rozpuszcza się w wodzie? - zabawy badawcze. Macie już swój kącik badacza . Przygotujcie miseczkę na wodę (najlepiej kilka), pojemnik z wodą i różne rzeczy, które będziecie w wodzie rozpuszczać. Mogą to być: sól, cukier, barwnik spożywczy, mąka pszenna, mąka ziemniaczana, kasza, olej, groch, kostki lodu, piasek, drożdże, mydło i różne inne rzeczy, tak naprawdę co tylko przyjdzie wam do głowy. Wszystkiego potrzeba dosłownie po małej łyżeczce od herbaty. Sprawdźcie, co się będzie działo, gdy wrzucicie do wody po kolei te wszystkie rzeczy. Uwaga! Każdą rzecz rozpuszczamy w osobnej miseczce lub też w czystej wodzie wylewając poprzednią zawartość. Zachęcam, byście na kartce zaznaczyli wyniki waszych doświadczeń. Jeżeli coś rozpuszcza się w wodzie postawcie obok nazwy produktu (tutaj będzie potrzebna pomoc kogoś starszego) x, a jeśli się nie rozpuszcza -.

Inne doświadczenia z wodą oraz ciekawostki o wodzie możecie znaleźć tutaj:

http://mlodyhydrolog.pl/bazawiedzy/baza/woda-to-zycie/4

Eksperyment o wędrującej wodzie znajdziecie tutaj:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/04/eksperyment-wedrujaca-woda/

.Jak zrobić kolorową kapustę zobaczycie tutaj:

http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2016/03/czy-rosliny-pija-wode-czyli-kolorowa.html

IV. Moja droga do przedszkola rysowanie trasy. Weźcie karton z bloku rysunkowego i zaznaczcie na nich dom i przedszkole – jeden budynek w górnym prawym rogu, drugi w dolnym lewym rogu. Możecie poprosić o pomoc rodzica. Budynki możecie również wyciąć np. z gazety i przykleić. Waszym zadaniem jest poprowadzić drogę, jaką musicie pokonać, i dorysować obiekty, które mijacie po drodze. Opowiedzcie rodzicom o swojej pracy.

W tym miejscu zachęcam was, abyście wykonali kartę pracy z waszych książek – macie je w wersji elektronicznej (niektórzy maja wersje papierowe). KP4 s. 11

A na dole strony macie fajne matematyczne labirynty do wydruku.

V. Co powstanie z plamy? – zabawy plastyczne. Zachęcam was do zabawy plamą, z której powstaną różne fajne i tajemnicze rzeczy. W tym celu potrzebne będą nam farby – wystarcza trzy kolory. Farby muszą być rozcieńczone wodą, ważne jest, aby nie były zbyt gęste. Nanosimy łyżeczką na kartkę farby w różnych odległościach. Powstałe plamy rozdmuchujemy za pomocą słomek. Farby połączą się ze sobą tworząc fantastyczne kształty. Spróbujcie nazwać to, co powstało na waszej kartce. Może to jakaś bajkowa postać, a może zwierzę. Popatrzcie na zdjęcia na dole strony.

 

 

Galeria

Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie