Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302576
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
WYNALAZKI KTÓRE ZMIENIŁY ŚWIAT
KOCHANE SMERFIKI!
W tym tygodniu poznamy najważniejsze wynalazki i największych odkrywców w dziejach ludzkości.
Postaramy się też byście sami poczuli się jak odkrywcy i wynalazcy. A żeby umysł pracował sprawnie, należy także zadbać o ciało, dlatego zaczniemy od porannej gimnastyki.
1. „Ćwiczenia małych odkrywców” – zestaw ćwiczeń porannych
Przesyłamy Wam zestaw ćwiczeń porannych na cały tydzień na plakacie(plakat w mailu) oraz przykładowy filmik do tego zestawu ( do zestawu na czwartek). Pamiętajcie, że najlepiej ćwiczyć 15 minut przed śniadaniem.
https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA
Skoro rozgrzewka dla ciała skończona to czas na rozgrzewkę dla umysłu. Na początek zabawa:
1.„Układaj tak jak ja” – odtwarzanie szeregów i rytmów
Przygotujcie ściereczkę i 2 zestawy sztućców,(mogą być też klocki, figury geometrycznych czy co tam macie pod ręką. Ważne by różniły się dwoma cechami np., długością i kolorem, kształtem i kolorem itp.). Na przykład po 3 łyżeczki do herbaty, 3 widelce, 2 noże i 2 łyżki do zupy. Musicie mieć dwa takie same zestawy jeden dla was drugi dla rodzica. Zabawa będzie miała kilka stopni trudności.
- Na początek wybieracie 6-7 sztućców i układacie przed sobą. Zadaniem rodzica jest ułożyć swoje sztućce w tej samej kolejności. Gdy mu się uda rodzic układa wzór dla ciebie.
- Układacie wzór dla rodzica, ale tym razem ważna jest nie tylko kolejność, ale i położenie. Np. łyżkę można położyć w pionie i poziomie, rączką do dołu lub do góry, wybrzuszeniem do dołu albo do góry. Rodzic musi ułożyć sztućce tak samo
- Zaczynacie od 3 lub 4 sztućców i układacie z nich wzór. Rodzic przygląda się i ma go zapamiętać, po chwili zakrywacie wzór ściereczka, a Rodzic z pamięci odtwarza wzór. Po ułożeniu zdejmujecie ściereczkę i sprawdzacie czy jest dobrze ułożone. Jeśli tak, to zamiana, Teraz Wy zapamiętujecie wzór Rodzica i odtwarzacie go.
Zabawę powtarzacie dowolna ilość razy.
Jeśli chwilowo nie macie z kim zagrać możecie pobawić się w podobną zabawę na karcie pracy( w mailu) lub na komputerze. Oto link:
http://matzoo.pl/zerowka/skopiuj-i-kontynuuj-wzor_49_352
2„Wynalazki, które zmieniły świat” –oglądanie zdjęć wynalazców i ich wynalazków, rozmowa
Obejrzyjcie prezentację lub film. Zwróćcie uwagę na zaprezentowane wynalazki. Przyjrzyjcie się jak zmieniały się od chwili ich wynalezienia do czasów dzisiejszych. Przy niektórych znajdziecie też nazwiska ich wykonawców.
https://www.youtube.com/watch?v=OtacV0yVIog
Który z wynalazków wydaje się wam najważniejszy? Dlaczego? Zatrzymajcie się przy nim i zastanówcie jak wyglądałoby dziś wasze życie, gdyby nie został wynaleziony. Opowiedzcie o tym rodzicom. Pobawcie się w zabawę
3.„Co by było, gdyby nie było…..”- zabawa dydaktyczna
Waszym zadaniem jest dokończyć zdanie
Gdyby nie było ….( tu wstawiamy dowolny wynalazek) to…..
Wymyślcie kilka przykładów sami, ale też zapytajcie o to rodziców i rodzeństwo.
Chętnie poznamy Wasze pomysły. Poproście, aby rodzic je spisał i wysłał do nas na maila. Czekamy
4.„Byli sobie wynalazcy”- oglądanie filmu edukacyjnego
Jeśli jakiś wynalazek zainteresował Was bardziej niż inne i chcielibyście poznać jego historię to obejrzyjcie film z serii „Byli sobie wynalazcy” znajdziecie je na youtube.
https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=%E2%80%9EByli+sobie+wynalazcy%E2%80%9D-++
5.„Zabawa w kodowanie” – zabawy rozwijająca logiczne myślenie
Ponieważ każdy wynalazca powinien mieć sprawny i „ otwarty” umysł musi go nieustannie ćwiczyć, dlatego przygotowałyśmy dla Was kilka zabaw rozwijających jego zdolności(karty pracy na mailu)
- „Droga do celu”- należy odciąć kwadraciki na dole i ułożyć z nich drogę od kotka do myszki.
- „Budowla”- trzeba „zebrać” klocki według pokazanego wzoru i wskazać budowlę która z nich powstała.
- „Guziki”- należy przejść po diagramie tak jak wskazują strzałki i „zebrać” guziki, a następnie wskazać poduszkę, która została nimi wyszyta.
- „Ułóż figury”- należy wyciąć figury znajdujące się obok diagramu i wkleić je do niego według zapisanego kodu. U góry pokazany jest jaki ma być kształt figury, a po boku jaki kolor lub deseń.
- „Obrazkowy wąż”- należy wyciąć i ułożyć obrazki tak, żeby ostatnia głoska danego obrazka była pierwszą głoską kolejnego np. traktor-rak-kran itd. Zaczynamy od traktora.
6.„Wynalazcy zabawek” – praca techniczna,
Wy też możecie być wynalazcami. Spróbujcie wymyślić i wykonać jakąś zabawkę. Jeśli nie macie pomysłu, może filmik Was zainspiruje.
https://www.facebook.com/watch/?v=2644215902481379
https://www.youtube.com/watch?v=69E2AHTAqqk
Pochwalcie się swoimi zabawkami przysyłając zdjęcia. Umieścimy je na stronie, żeby każdy widział jacy jesteście zdolni.