Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302576
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

PRZYGODY MAŁE I DUŻE NIE TYLKO NA EKRANIE

WITAJCIE SMERFIKI!

Gdy byłyśmy małe nie było ani komputerów ani laptopów. Mnóstwo wolnego czasu spędzałyśmy na dworze bawiąc się z koleżankami i kolegami.

W telewizji tylko raz dziennie była jakaś krótka bajka dla dzieci. Czekałyśmy na nią z zapartym tchem, by śledzić losy ich Bohaterów. Jakie to były bajki możecie się przekonać oglądając ilustracje, które Wam przesyłamy na maila. Ciekawe czy któregoś z nich Wy znacie? A jacy są Wasi ulubieni bohaterowie? Na te i inne pytania odpowiedzcie bawiąc się z Rodzicem w wywiad. Żeby zabawa byłą atrakcyjniejsza przygotujcie najpierw atrapę telewizora. Można ja wykonać np. z dużego pudła..

 

 

1.„Wywiad” – zabawa edukacyjna, utrwalenie wiadomości na temat czynności pozytywnie wpływających na nasz organizm

Ustawiamy na środku pokoju duży tekturowy „telewizor”. Rodzic w tej zabawie odgrywa rolę dziennikarza.

Przykładowe pytania:

- Jak lubisz spędzać czas?

- Czy dużo czasu spędzasz przed telewizorem lub komputerem?

- Co lubisz oglądać? Kto jest twoim ulubionym bohaterem? Itp.

- Co robisz na komputerze?

- Czy telewizor i komputer można wykorzystywać tylko do zabawy?

Chcemy w ten sposób przypomnieć dziecku, że oprócz gier komputerowych i bajek w telewizji są inne formy rozrywki, a także uświadomić mu, że komputer i telewizja to doskonałe źródło zdobywania wiedzy. Warto wspólnie z dzieckiem ustalić nazwy ciekawych programów edukacyjnych, przyrodniczych , które pogłębiają jego wiedzę.

 

2. „Zabawa w kodowanie” – zabawa dydaktyczna rozwijająca logiczne myślenie, utrwalająca liczenie i kierunki

Znajdźcie drogę biedronki do listka odczytując zaszyfrowaną strzałkami wiadomość(będzie łatwiej jeśli będziecie kolorować kratki). Jeśli Wam się uda, możecie spróbować nieco trudniejszej zabawy. Idąc za strzałkami odszukajcie bohatera z książki Zuzi lub ustalcie co robi chłopiec w pogodny dzień. .(Karty pracy w mailu),

 

3.„W mieście robotów” – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na jego temat

Posłuchajcie opowiadania czytanego przez Rodzica i odpowiedzcie na zadane przez Niego pytania

W dalekiej krainie , za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto było pełne przeróżnych  robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna . Wszystkie roboty , aby mogły prawidłowo i sprawnie się poruszać potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie , szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało.  Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ład ten został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły , że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie , na którym obmyśliły plan odbudowy  krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę , kino, aptekę, dworzec sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało im sie odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować , czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły   także wykonać osłonę  antymagnesową , jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby sie do tego najlepiej. Testowały wszystko dopóki nie odnalazły  idealnego tworzywa, które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.

Pytania

  • Jak poruszają się roboty ?
  • Czego potrzebowały, aby poruszać się sprawniej?
  • Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?
  • Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?
  • Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo?

 

4. „Przyciąganie, odpychanie” – zabawa badawcza zainspirowana opowiadaniem

  • Z jakiego materiału mogły być zbudowane  roboty i ich miasto , skoro przyciągał je magnes?
  • Z jakiego materiału powinna być zbudowana tarcza antymagnesowa ?

 

Nim odpowiecie na dwa ostatnie pytania weźcie magnes i sprawdźcie przykładając go do różnych przedmiotów, co przyciąga magnes, co odpycha, a co na niego nie reaguje. Możecie zrobić   „notatki naukowe”  w formie rysunku.. Na jednej kartce narysujcie to co magnes przyciągał , na drugiej czego nie przyciągał.

 

Rodzic pomaga wysnuć wniosek.- Magnes przyciąga przedmioty wykonane  z metalu , a tarcza antymagnesowa  może być zbudowana z plastiku , papieru czy drewna.

 

5. „Ilustracja” – zajęcia plastyczne, ćwiczenie małej motoryki

Na podstawie wysłuchanego opowiadania narysujcie ilustrację do wybranego fragmentu opowiadania.

 

6. „Bajkowe puzzle”- składanie obrazka z części.

Z przysłanych do Was ilustracji wybierzcie jedną lub narysujcie swoją przedstawiającą Waszą ulubiona bajkę. Potnijcie na 6 części, pomieszajcie i ułóżcie od nowa.

 

7. „Kręta droga” – zabawa ruchowa, ćwiczenie równowagi.

Poproście Rodzica, aby za pomocą sznurka (włóczki) wyznaczył drogę -im bardziej krętą i urozmaicona tym lepiej (pod krzesłem, po łóżku, dookoła stołu itp.) waszym zadaniem jest iść śladem sznurka stopka za stopką po podłodze i wykonać zadania specjalne przygotowane przez rodzica np., przeturlaj się przez łóżko, podskocz 5 razy przy fotelu, zrób 5 skłonów itp. Zadania specjalne mogą Wam podpowiadać lub przedstawić za pomocą specjalnej karty. (Karty pomocnicze do zadań specjalnych na mailu wystarczy dorysować kropki by ustalić ilość powtórzeń)

 

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy super weekendu-Pani Dorotka i Pani Ania

.

Galeria

Powiększ zdjęcie