Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302585
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

NA PODWÓRKU

Dzień dobry

Dzisiaj mamy kolejny dzień naszej zdalnej nauki i zabawy!

Na rozgrzewkę mam dla Was kilka zadań:

Zadanie 1. – Policz ile osób jest w domu.

Zadanie 2. – Wymień nazwy dni tygodnia.

Zadanie 3. – Powiedź jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia.

Zadanie 4. – Powiedz jaką mamy teraz porę roku.

Zadanie 5. – Powiedz jaki mamy teraz miesiąc.

 Kolejne zadanie. Czy znacie te przysłowia?

Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

Zapomniał wół, jak cielęciem był.

Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

Pasuje jak wół do karety.

Nie kupuj kota w worku.

 

Świetnie sobie poradziliście!

Zapraszamy na krótki film „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?

Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa, ka-czka – kaczka, świ-nia – świnia)

Posłuchajcie  odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt.

Rodzic włącza nagranie z odgłosami zwierząt i pyta dziecko jakie zwierze wydaje taki dźwięk.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=123&v=g0y37RE8xwE&feature=emb_title

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami

Rodzic wybiera zwierzę (np. kura, krowa, kaczka, świnia) i prosi dziecko aby naśladowało odgłosy jakie wydaje to zwierzę.

 

A TERAZ KILKA ZAGADEK: 

Dobre ma zwyczaje,
ludziom mleko daje. (krowa)

 

W każdej wsi jest taki budzik.
Który co dzień wszystkich budzi. (kogut)

 

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają (świnka)

 

Dość nerwowe jestem zwierzę,

jeśli na łące nie leżę.

Walczę z toreadorami,

a  ciosy zadaję rogami. (byk)

 

Nie czuj przy niej żadnej trwogi,

choć kopyta ma i rogi.

Jej braciszka dobrze znasz,

to Matołek słynny nasz. (koza)

 

Siedzi na grzędzie w kurniku

i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba,

gdy dasz ziarno, jajo da. (kura)

 

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz. (koń)

 

Karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady”, cz.4, s.9

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt.

Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami.

Czytanie z Rodzicem lub samodzielnie nazw zwierząt.

Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

5 LATKI Karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady” Przygotowanie do czytania…s.69

Rysowanie drogi kury do kurcząt

Zabawa matematyczna „W gospodarstwie”.
Obrazki: 1 krowa, 2 koguty, 3 barany, 4 kozy(plik do pobrania, można oczywiście też namalować samemu  )

Dzieci segregują obrazki zwierząt gospodarskich według rodzaju. Układają je w obręczach(koszyczkach, miseczkach,..) i liczą, ile jest obrazków zwierząt w każdej obręczy.

 

6 LATKI Karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady”. Litery i liczby, cz.2 , s.69

Czytanie zdań. Wpisywanie odpowiednich liczb.

3koguty  i 4  koguty  - ile to razem?

4krowy  i  4  krowy  - ile to razem?

3 kury   i  7  kur  -   ile to razem?

4 konie i 6 koni – ile to razem?

2 barany i 4 barany – ile to razem?

Matematyka na wsi– policz ile jest na obrazku króliczków, kaczek, świnek, krówek, kogutów, kurczaczków, kotków i baranków.

Właściwe liczby wpisz w kwadraciki na dole strony (karta do pobrania)

LICZ Z KROWĄ

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/licz-muchy-z-krowa-184

 

                                                                  DO NASTĘPNEGO RAZUPocałunek

Galeria

Powiększ zdjęcie