Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302576
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

ZABAWY I GRY KOMPUTEROWE

WITAJCIE SMERFIKI!

Przed nami kolejny piękny dzień i wiele fajnych zabaw

1.„Pajęcza sieć” – zabawa sprawnościowa z elementami pełzania

Do tej zabawy  potrzebne Wam będą:  krzesełka, włóczka, zrobione z gazety pająki  (większa kula i podłużne uformowane z gazety odnóża) oraz ilustracja ulubionej postaci  z bajki .

 Na początek razem z Rodzicem przyczepcie do nóg krzeseł sznurek lub włóczkę tak, by powstała pajęcza sieć (nie za nisko, tak byście mogli się pod nią zmieścić).. Wykonaną ilustrację postaci przyczepcie spinaczem do „sieci”, a pająki porozkładajcie na niej. . „Zamieńcie się” na chwilę  w super bohatera i próbujcie uratować swoją postać. Czołgajcie się pod siecią  tak, aby nie strącić żadnego pająka siedzącego na sieci .    POWODZENIA!

 

2.  „Co to jest robot ?” – zabawa dydaktyczna, burza mózgów

Spróbujcie zastanowić się i odpowiedzieć na poniższe pytania:

Czy można spotkać robota w sklepie, na ulicy, czy widzimy go tylko w telewizji i internecie ?

Do czego może służyć robot?  W czym może nam pomóc?

Czy macie w domu jakiegoś robota, jeśli tak to co robi?

 

Podpowiedź; Roboty często zastępują człowieka podczas  różnych prac. Wykonują one prace znacznie szybciej niż człowiek. Są też bardziej dokładne, no i się nie męczą. Roboty są sterowane przez człowieka i  wykonują  jego polecenia. Wiele robotów zastępuje ludzi w fabryka, w szpitalach ale i w domu. Wcale nie muszą być podobne do ludzi. Pewnie w domu każdy ma robota kuchennego. Niektórzy też pewnie widzieli samosterującą kosiarkę, albo odkurzacz. To wszystko to roboty. Aby dowiedzieć się więcej, jak już dziś roboty zastępują ludzi obejrzyjcie filmik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=a1VfVliI5KI gdzie dziś pracują roboty

 

3. „Znajdź pary” – ćwiczenia pamięci

Wydrukowane przez rodzica obrazki (trzeba wydrukować podwójnie najlepiej na grubszej kartce) wytnijcie i jeśli chcecie pokolorujcie.  Wszystkie kartoniki  z obrazkami należy ułożyć na podłodze lub stole  obrazkami do dołu. Zabawa polega na zebraniu jak największej liczby par, każda osoba odwraca 2 wybrane kartoniki i jeżeli jest to para to odkłada je na bok i gra dalej, jeśli nie kartoniki wracają na stół. (Najlepiej grać przynajmniej we dwoje, ale można też samemu) .

W tę zabawę możesz też zagrać na komputerze. Oto link:

http://matzoo.pl/zerowka/matmemorki-16-elementow_49_391

 

4. „Nasze roboty” – zajęcia techniczno-plastyczne

 

Do przygotowania  robota ze zdjęcia zostały wykorzystane   zakrętki plastikowe . Można wykorzystać ten  pomysł na przygotowanie robota ,lecz zachęcamy do przygotowania robota według własnego pomysłu  z surowców wtórnych , które  posiadacie  w domu (butelki , foremki po jajkach , rolki po papierze.) Jeśli jednak zabraknie Wam pomysłu inspiracje podsyłamy na maila.

 

5. „Zabawy z robotami” – kalambury

Wyobraźcie sobie, że jesteście robotami. Wymyślcie co moglibyście wtedy robić , a Rodzic niech odgadnie. Gdy mu się uda, zamieńcie się rolami- Rodzic pokazuje, Wy odgadujecie.

 

5. „Latający dywan” – ćwiczenie doskonalące koordynację ruchową i twórcze rozwiązywanie problemu

Do tej zabawy potrzebny Wam będzie mały kocyk. Wyobraźcie sobie, że ten koc to latający dywan, który będziecie musieli obrócić na drugą stronę. Zdejmijcie buty i za pomocą stóp ,chwytając za brzegi palcami( nie wolno sobie pomagać rękami), spróbujcie tego dokonać. Możecie wziąć większy koc i obracać go razem z Rodzicem lub rodzeństwem. Im Was więcej tym weselej.

No i komu się oddało?

 

6. „Labirynt” – ćwiczenie ruchowe kształtujące zmysły słuchu i dotyku 

Do tej zabawy potrzebne będą: sznurki, maskotki, skakanki, poduszki, opaska na oczy.

Tworzymy z tych rzeczy labirynt-tor przeszkód. Waszym zadaniem jest najpierw przejście labiryntu-toru przeszkód z otwartymi oczami, a potem z zawiązanymi. Przy drugi przejściu nawigator (rodzic, rodzeństwo), będzie wskazywało Wam drogę używając zwrotów: idź do przodu, skręć w prawo/lewo, przed tobą jest skakanka, musisz w nią wejść itp.

 

7. „Uwolnić piłkę” – ćwiczenie oddechowe

Do tego zadania potrzebny Wam będzie wcześniej przygotowany labirynt ( można go zbudować z klocków, ułożyć z patyczków lub kamyczków, albo na kartonie wykleić wałeczkami z plasteliny) i piłeczka pingpongowa (jeżeli nie macie może być np. piórko lub folia aluminiowa zwinięta w kuleczkę). Kładziemy piłeczkę pingpongową na starcie i dmuchając na nią musimy przeprowadzić ją przez cały labirynt, aż do wyjścia.

 Zabawa może mieć ograniczenie czasowe, np. musimy dojść piłeczką do mety  do czasu przesypania się piasku w klepsydrze. Jeśli nie macie klepsydry, to opis jak ją zrobić znajdziecie w mailu.

 

8. Gra komputerowa.-

 A teraz możecie zagrać w swoją ulubioną grę komputerową. Byle nie za długo

Galeria

Powiększ zdjęcie