Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302576
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
ZABAWY I GRY KOMPUTEROWE
WITAJCIE SMERFIKI!
Przed nami kolejny piękny dzień i wiele fajnych zabaw
1.„Pajęcza sieć” – zabawa sprawnościowa z elementami pełzania
Do tej zabawy potrzebne Wam będą: krzesełka, włóczka, zrobione z gazety pająki (większa kula i podłużne uformowane z gazety odnóża) oraz ilustracja ulubionej postaci z bajki .
Na początek razem z Rodzicem przyczepcie do nóg krzeseł sznurek lub włóczkę tak, by powstała pajęcza sieć (nie za nisko, tak byście mogli się pod nią zmieścić).. Wykonaną ilustrację postaci przyczepcie spinaczem do „sieci”, a pająki porozkładajcie na niej. . „Zamieńcie się” na chwilę w super bohatera i próbujcie uratować swoją postać. Czołgajcie się pod siecią tak, aby nie strącić żadnego pająka siedzącego na sieci . POWODZENIA!
2. „Co to jest robot ?” – zabawa dydaktyczna, burza mózgów
Spróbujcie zastanowić się i odpowiedzieć na poniższe pytania:
Czy można spotkać robota w sklepie, na ulicy, czy widzimy go tylko w telewizji i internecie ?
Do czego może służyć robot? W czym może nam pomóc?
Czy macie w domu jakiegoś robota, jeśli tak to co robi?
Podpowiedź; Roboty często zastępują człowieka podczas różnych prac. Wykonują one prace znacznie szybciej niż człowiek. Są też bardziej dokładne, no i się nie męczą. Roboty są sterowane przez człowieka i wykonują jego polecenia. Wiele robotów zastępuje ludzi w fabryka, w szpitalach ale i w domu. Wcale nie muszą być podobne do ludzi. Pewnie w domu każdy ma robota kuchennego. Niektórzy też pewnie widzieli samosterującą kosiarkę, albo odkurzacz. To wszystko to roboty. Aby dowiedzieć się więcej, jak już dziś roboty zastępują ludzi obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=a1VfVliI5KI gdzie dziś pracują roboty
3. „Znajdź pary” – ćwiczenia pamięci
Wydrukowane przez rodzica obrazki (trzeba wydrukować podwójnie najlepiej na grubszej kartce) wytnijcie i jeśli chcecie pokolorujcie. Wszystkie kartoniki z obrazkami należy ułożyć na podłodze lub stole obrazkami do dołu. Zabawa polega na zebraniu jak największej liczby par, każda osoba odwraca 2 wybrane kartoniki i jeżeli jest to para to odkłada je na bok i gra dalej, jeśli nie kartoniki wracają na stół. (Najlepiej grać przynajmniej we dwoje, ale można też samemu) .
W tę zabawę możesz też zagrać na komputerze. Oto link:
http://matzoo.pl/zerowka/matmemorki-16-elementow_49_391
4. „Nasze roboty” – zajęcia techniczno-plastyczne
Do przygotowania robota ze zdjęcia zostały wykorzystane zakrętki plastikowe . Można wykorzystać ten pomysł na przygotowanie robota ,lecz zachęcamy do przygotowania robota według własnego pomysłu z surowców wtórnych , które posiadacie w domu (butelki , foremki po jajkach , rolki po papierze.) Jeśli jednak zabraknie Wam pomysłu inspiracje podsyłamy na maila.
5. „Zabawy z robotami” – kalambury
Wyobraźcie sobie, że jesteście robotami. Wymyślcie co moglibyście wtedy robić , a Rodzic niech odgadnie. Gdy mu się uda, zamieńcie się rolami- Rodzic pokazuje, Wy odgadujecie.
5. „Latający dywan” – ćwiczenie doskonalące koordynację ruchową i twórcze rozwiązywanie problemu
Do tej zabawy potrzebny Wam będzie mały kocyk. Wyobraźcie sobie, że ten koc to latający dywan, który będziecie musieli obrócić na drugą stronę. Zdejmijcie buty i za pomocą stóp ,chwytając za brzegi palcami( nie wolno sobie pomagać rękami), spróbujcie tego dokonać. Możecie wziąć większy koc i obracać go razem z Rodzicem lub rodzeństwem. Im Was więcej tym weselej.
No i komu się oddało?
6. „Labirynt” – ćwiczenie ruchowe kształtujące zmysły słuchu i dotyku
Do tej zabawy potrzebne będą: sznurki, maskotki, skakanki, poduszki, opaska na oczy.
Tworzymy z tych rzeczy labirynt-tor przeszkód. Waszym zadaniem jest najpierw przejście labiryntu-toru przeszkód z otwartymi oczami, a potem z zawiązanymi. Przy drugi przejściu nawigator (rodzic, rodzeństwo), będzie wskazywało Wam drogę używając zwrotów: idź do przodu, skręć w prawo/lewo, przed tobą jest skakanka, musisz w nią wejść itp.
7. „Uwolnić piłkę” – ćwiczenie oddechowe
Do tego zadania potrzebny Wam będzie wcześniej przygotowany labirynt ( można go zbudować z klocków, ułożyć z patyczków lub kamyczków, albo na kartonie wykleić wałeczkami z plasteliny) i piłeczka pingpongowa (jeżeli nie macie może być np. piórko lub folia aluminiowa zwinięta w kuleczkę). Kładziemy piłeczkę pingpongową na starcie i dmuchając na nią musimy przeprowadzić ją przez cały labirynt, aż do wyjścia.
Zabawa może mieć ograniczenie czasowe, np. musimy dojść piłeczką do mety do czasu przesypania się piasku w klepsydrze. Jeśli nie macie klepsydry, to opis jak ją zrobić znajdziecie w mailu.
8. Gra komputerowa.-
A teraz możecie zagrać w swoją ulubioną grę komputerową. Byle nie za długo