Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302583
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
MAPA AKTYWNOŚCI
WITAJCIE SMERFIKI!
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o świecie komputerów i robotów oraz o tym jak miło i pożytecznie spędzać wolny czas.
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o świecie komputerów i robotów oraz o tym jak miło i pożytecznie spędzać wolny czas.
Jak myślicie czy urządzenia techniczne, roboty i komputery są nam potrzebne? Oczywiście , że tak, bo bardzo ułatwiają ludziom życie. A czy telewizja, komputery, telefony, laptopy i tablety powinny zastąpić nam zabawy na dworze, czytanie książek, zabawy z rodziną i kolegami? Myślimy, że na to pytanie z łatwością odpowiecie po dzisiejszych zajęciach.
1.”Domowe dźwięki” – zagadki słuchowe połączone z zabawą dźwiękonaśladowczą
Posłuchajcie domowych odgłosów. Spróbujcie odgadnąć jak powstają? Które z tych dźwięków wydają urządzenia elektryczne? Spróbujcie je naśladować. (nagrania do zabawy w mailu)
2. „Mówię jak robot” – zabawa dźwiękonaśladowcza
Wyobraźcie sobie, że jesteście robotami. (na pewno z filmów wiecie jak one śmiesznie mówią). Przedstawcie się w ten sposób rodzicowi i opowiedzcie co potraficie robić.
3. „Gimnastyka dla przedszkolaka” – zabawy ruchowe przy muzyce
Dzisiaj mamy dla Was trochę ćwiczeń przy muzyce. Zróbcie trochę miejsca i bawcie się razem z dziećmi i panem. Tak więc wesołej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=gO2gp87cjZA
3. „Mapa aktywności” – zabawa dydaktyczna, klasyfikacja aktywności na korzystne i niekorzystne dla naszego organizmu
Przyjrzyjcie się uważnie ilustracjom i jeśli uważacie że coś jest dla Was pożyteczne narysujcie uśmiech, a jeśli nie to smutną minkę. (karta pracy w mailu)
4. „Księga aktywności” – zajęcia plastyczne
Każdego dnia narysujcie na oddzielnej kartce, jak spędzaliście czas danego dnia (chodzi o to co sprawiło Wam przyjemność). Po narysowaniu naklejcie nazwę dnia tygodnia. W ten sposób po tygodniu z tych rysunków powstanie Wam „Księga aktywności”. Przy okazji utrwalicie sobie nazwy dni tygodnia.
5. „Aktywny rok” – zabawa dydaktyczna, klasyfikacja zgodnie z porami roku
Zastanówcie się, w jakiej porze roku wykonujemy przedstawione na obrazkach czynności. Wklejcie we właściwym miejscu.
6. „Pary”- ćwiczenie słuchu fonematycznego
Połączcie w pary obrazki , których nazwy zaczynają się na tą samą głoską. (Karta do ćwiczenia w mailu)
Czy wiecie już jak miło i pożytecznie spędzać czas? Myślimy, że tak, więc jutro zajmiemy się robotami. Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy radosnego dnia. Wasze panie- Dorotka i Ania