Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302576
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

PIĄTEK 17.04.2020 WITAMY I PROPONUJMY

zielona i kwitnąca wiosna - krzew,kwiaty,dom,drzewo (10×10)

1. Wiosenne rytmy -ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości    na obrazku znajdują się zwiastuny . Nazwij je. Z pomocą dorosłego podziel wyrazy na sylaby a następnie wytnij 1 część obrazka. Twoim zadaniem jest odnalezienie par rysunków i naklejenie ich w wyznaczone miejsce.

 

 

 

2.Dokończ kolorować gąsienicę

Gąsienica https://mala275.blogspot.com/2017/06/bardzo-godna-gasienica-karty-pracy.html

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 . Ćwiczenie oddechowe ,,Kwiaty pachną” . Dziecko kolorowym flamastrem ozdabia chusteczki higieniczne chwyta palcami chusteczkę pośrodku i z pomocą rodzica skleja taśmą nasącza perfumami ,następnie układają kwiaty w różnych miejscach .Chodzą pochylają się nad wiosennymi kwiatami i je wąchają –wciągają powietrze nosem ,wydychają ustami.

4 . Spróbuj poszukać obrazków z wiosennymi kwiatami i posłuchaj wiersza Kr Datkun Czerniak ,,Wiosna’ przeczytanego przez rodzica:

Wiosna w zielonej sukience

Nogami bosymi stąpa.

I gdzie stopę stawia

Tam… to chyba czary-

Wiosenny kwiat zostawia.

Po spacerze wiosny

Świat zmienia się cały

Ptaki wśród zieleni

Radośnie śpiewają,

Motyle fruwają

Świerszcze cicho grają

Kwiaty kolorowe

Wśród traw zakwitają.

Gdyby nie ty wiosno

I te twoje czary

 5.Piosenka  Pachnąca wiosna

 https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

 

6 . Ćwiczenie oddechowe ,,Kwiaty pachną” . Dziecko kolorowym flamastrem ozdabia chusteczki higieniczne chwyta palcami chusteczkę pośrodku i z pomocą rodzica skleja taśmą nasącza perfumami ,następnie układają kwiaty w różnych miejscach .Chodzą pochylają się nad wiosennymi kwiatami i je wąchają –wciągają powietrze nosem ,wydychają ustami.

7 . Spróbuj poszukać obrazków z wiosennymi kwiatami i posłuchaj wiersza Kr Datkun Czerniak ,,Wiosna’ przeczytanego przez rodzica:

Wiosna w zielonej sukience

Nogami bosymi stąpa.

I gdzie stopę stawia

Tam… to chyba czary-

Wiosenny kwiat zostawia.

Świat zmienia się cały Po spacerze wiosny

 

Ptaki wśród zieleni

Radośnie śpiewają,

Motyle fruwają

Świerszcze cicho grają

Kwiaty kolorowe

Wśród traw zakwitają.

Gdyby nie ty wiosno

I te twoje czary

 

To świat byłby pewnie

I smutny i szare.

8 . Pobaw się w zabawę ,,Nie depcz kwiatów”

Wykorzystaj kwiaty przygotowane wcześniej ułóż na podłodze w różnych miejscach  ,następnie pokonuj drogę tak aby nie zdeptać kwiatów .przechodząc pochyl się i powąchaj kwiaty.

9 . Pobaw się w zabawę ,,Wiosna maluje świat” Rodzic przygotuje długie paski krepiny ,dzieci trzymają je w dłoniach ,podnoszą  ręce ,machają paskami z góry na dół, następnie zataczają nimi  największe kręgi raz w jedną raz w drugą stronę –pomagają wiośnie w malowaniu świata. Zabawę powtórz kilka razy.

10. "Świeci na niebie" - proszę rozwiązać zagadkę:

W lato pięknie Cię opali,
W zimę trzyma się w oddali,
Mieszka na niebie i jest gorące,
Każde dziecko lubi kiedy świeci...                   

 

A teraz proszę narysować słoneczko złożone z kółeczka i odchodzących od niego kreseczek (promieni). Malujemy kolorem żółtym, pomarańczowym lub czerwonym. Przypominam dzieciom, że kredkę trzymamy w trzech paluszkach, tak jak się uczyliśmy:)

 

Zastanawiamy się, - co daje nam słonko???

Drodzy Rodzice podpowiedzcie dzieciom w razie potrzeby, że słonko daje nam światło

i nas ogrzewa. Dlatego na wiosnę możemy zacząć sadzić lub siać rośliny. ZAPAMIĘTUJEMY! Rośliny do wzrostu potrzebują: światła, ciepła i wody oraz podłoża:)  Drodzy Rodzice porozmawiajcie proszę z dziećmi o pracach w ogrodzie i niezbędnych do nich narzędziach: konewka, grabie, motyka. Jeśli uda się wydrukować to niech dzieci pokolorują:)

 

2. "Jak wyglądają rośliny?" - oglądanie roślin, wymienianie, z jakich części się składają, wskazywanie, czego potrzebują do życia:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&ab_channel=Dzieciakiwdomu

Wyraźnie powtarzamy nazwy kwiatów. Można też nazwy dzielić na sylaby (części) wyklaskując. Dzieci bardzo to lubią.

3. "Kwiaty kropeczkami malowane" - malowanie kwiatów farbkami przy użyciu patyczków lub paluszkami. Instrukcja na filmie:)

https://www.youtube.com/watch?v=bXqtynl6OyA

4. "Co z tego wyrośnie?" - proponuję i zachęcam do założenia z dziećmi własnego, domowego ogródka. Oczywiście w miarę możliwości. Nie muszą to być kwiaty. Najlepiej widoczne są poszczególne części roślin i bardzo chętnie dzieci obserwują jak wyrasta szczypiorek z cebuli albo rzeżucha zasiana na wacie. Można wskazać dzieciom różnicę miedzy cebulka a nasionkami oraz opowiedzieć o korzonkach, kiełkach, łodyżce, listkach i kwiatkach. Ja przygotowałam się już wcześniej i skoro nie mogłam sadzić i siać roślinek z Gumisiami w przedszkolu, to zrobiłam to ze swoim   domu. Jest hiacynt, szczypiorek i rzeżucha. Wyszło nam tak:

 

Schemat Etapów Wzrostu Roślin Darmowych Wektorów