Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302576
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
PIĄTEK 17.04.2020 WITAMY I PROPONUJMY
1. Wiosenne rytmy -ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości na obrazku znajdują się zwiastuny . Nazwij je. Z pomocą dorosłego podziel wyrazy na sylaby a następnie wytnij 1 część obrazka. Twoim zadaniem jest odnalezienie par rysunków i naklejenie ich w wyznaczone miejsce.

2.Dokończ kolorować gąsienicę
Gąsienica https://mala275.blogspot.com/2017/06/bardzo-godna-gasienica-karty-pracy.html

3 . Ćwiczenie oddechowe ,,Kwiaty pachną” . Dziecko kolorowym flamastrem ozdabia chusteczki higieniczne chwyta palcami chusteczkę pośrodku i z pomocą rodzica skleja taśmą nasącza perfumami ,następnie układają kwiaty w różnych miejscach .Chodzą pochylają się nad wiosennymi kwiatami i je wąchają –wciągają powietrze nosem ,wydychają ustami.
4 . Spróbuj poszukać obrazków z wiosennymi kwiatami i posłuchaj wiersza Kr Datkun Czerniak ,,Wiosna’ przeczytanego przez rodzica:
Wiosna w zielonej sukience
Nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia
Tam… to chyba czary-
Wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
Świat zmienia się cały
Ptaki wśród zieleni
Radośnie śpiewają,
Motyle fruwają
Świerszcze cicho grają
Kwiaty kolorowe
Wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty wiosno
I te twoje czary
5.Piosenka Pachnąca wiosna
https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y
6 . Ćwiczenie oddechowe ,,Kwiaty pachną” . Dziecko kolorowym flamastrem ozdabia chusteczki higieniczne chwyta palcami chusteczkę pośrodku i z pomocą rodzica skleja taśmą nasącza perfumami ,następnie układają kwiaty w różnych miejscach .Chodzą pochylają się nad wiosennymi kwiatami i je wąchają –wciągają powietrze nosem ,wydychają ustami.
7 . Spróbuj poszukać obrazków z wiosennymi kwiatami i posłuchaj wiersza Kr Datkun Czerniak ,,Wiosna’ przeczytanego przez rodzica:
Wiosna w zielonej sukience
Nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia
Tam… to chyba czary-
Wiosenny kwiat zostawia.
Świat zmienia się cały Po spacerze wiosny
Ptaki wśród zieleni
Radośnie śpiewają,
Motyle fruwają
Świerszcze cicho grają
Kwiaty kolorowe
Wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty wiosno
I te twoje czary
To świat byłby pewnie
I smutny i szare.
8 . Pobaw się w zabawę ,,Nie depcz kwiatów”
Wykorzystaj kwiaty przygotowane wcześniej ułóż na podłodze w różnych miejscach ,następnie pokonuj drogę tak aby nie zdeptać kwiatów .przechodząc pochyl się i powąchaj kwiaty.
9 . Pobaw się w zabawę ,,Wiosna maluje świat” Rodzic przygotuje długie paski krepiny ,dzieci trzymają je w dłoniach ,podnoszą ręce ,machają paskami z góry na dół, następnie zataczają nimi największe kręgi raz w jedną raz w drugą stronę –pomagają wiośnie w malowaniu świata. Zabawę powtórz kilka razy.
10. "Świeci na niebie" - proszę rozwiązać zagadkę:
W lato pięknie Cię opali,
W zimę trzyma się w oddali,
Mieszka na niebie i jest gorące,
Każde dziecko lubi kiedy świeci...

A teraz proszę narysować słoneczko złożone z kółeczka i odchodzących od niego kreseczek (promieni). Malujemy kolorem żółtym, pomarańczowym lub czerwonym. Przypominam dzieciom, że kredkę trzymamy w trzech paluszkach, tak jak się uczyliśmy:)
Zastanawiamy się, - co daje nam słonko???
Drodzy Rodzice podpowiedzcie dzieciom w razie potrzeby, że słonko daje nam światło
i nas ogrzewa. Dlatego na wiosnę możemy zacząć sadzić lub siać rośliny. ZAPAMIĘTUJEMY! Rośliny do wzrostu potrzebują: światła, ciepła i wody oraz podłoża:) Drodzy Rodzice porozmawiajcie proszę z dziećmi o pracach w ogrodzie i niezbędnych do nich narzędziach: konewka, grabie, motyka. Jeśli uda się wydrukować to niech dzieci pokolorują:)
2. "Jak wyglądają rośliny?" - oglądanie roślin, wymienianie, z jakich części się składają, wskazywanie, czego potrzebują do życia:)
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&ab_channel=Dzieciakiwdomu
Wyraźnie powtarzamy nazwy kwiatów. Można też nazwy dzielić na sylaby (części) wyklaskując. Dzieci bardzo to lubią.
3. "Kwiaty kropeczkami malowane" - malowanie kwiatów farbkami przy użyciu patyczków lub paluszkami. Instrukcja na filmie:)
https://www.youtube.com/watch?v=bXqtynl6OyA
4. "Co z tego wyrośnie?" - proponuję i zachęcam do założenia z dziećmi własnego, domowego ogródka. Oczywiście w miarę możliwości. Nie muszą to być kwiaty. Najlepiej widoczne są poszczególne części roślin i bardzo chętnie dzieci obserwują jak wyrasta szczypiorek z cebuli albo rzeżucha zasiana na wacie. Można wskazać dzieciom różnicę miedzy cebulka a nasionkami oraz opowiedzieć o korzonkach, kiełkach, łodyżce, listkach i kwiatkach. Ja przygotowałam się już wcześniej i skoro nie mogłam sadzić i siać roślinek z Gumisiami w przedszkolu, to zrobiłam to ze swoim domu. Jest hiacynt, szczypiorek i rzeżucha. Wyszło nam tak: