Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302573
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
WIOSENNE POWROTY
WIOSENNE POWROTY
1.Zapoznanie się z piosenką „Wołanie wiosny” https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs
Pytania dotyczące tekstu piosenki:
- O jakiej porze roku jest piosenka?
- Po czym poznajemy, że nastaje wiosna?
- Gdzie przyleciały bociany? Co robiły?
2.Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną- skowronka, bociana, czajki i szpaka.
-Dzieci oglądają zdjęcia ptaków, omawiają ich wygląd- różnice i podobieństwa. Kończenie rysowania bocianów według wzoru. Obejrzyj gniazda ptaków czym się różnią, czym są podobne?Karta pracy, cz.3, s.62
3. Czas na zabawę z litery j, J : małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
-Analiza i synteza słuchowa słowa jajka
Podzielcie słowo jajka na sylaby ( jaj-ka) i na głoski (j-a-j-k-a).
Policzcie ile w słowie jest sylab, a ile głosek.
Wymieńcie inne słowa, w których słychać głoskę j na początku (jagody, jogurt, jodła...), w środku słowa (bajka, fajka, lejek...)
-Budowanie schematu słowa: jajka.
Przygotujcie białe kartoniki. Ułóżcie tyle kartoników, ile sylab słyszycie w słowie jajka– rozsuńcie kartoniki i wymieniajcie głośno sylaby. Następnie ułóżcie tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie jajka, wymówcie głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.
-Budowanie schematu słowa: Jagoda
- Pani Jagoda to sąsiadka dziadka i babci Olka i Ady. Podzielcie imię Jagoda na sylaby i na głoski. Ułóżcie z kartoników schemat imienia.
-Budowanie modeli słów: jajka, Jagoda.
Przygotujcie czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki . Głośno podzielcie na głoski słowa: jajka.Jagoda. Wymawiajcie głoskę j: długo: jjjyyyy...krótko: j,j,j,j…
Głoska j jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.
Pod schematami słów: jajka, Jagoda zaznaczcie miejsca głoski j niebieskimi kartonikami.
Potem zaznaczcie miejsca samogłosek czerwonymi kartonikami, a miejsca pozostałych spółgłosek – niebieskimi kartonikami. Porównajcie liczbę samogłosek i spółgłosek w słowach jajka, Jagoda.
Karty pracy Litery i liczby, cz. 2, s. 52–55.
• Nazywanie zdjęć. Rysowanie pod nimi modeli ich nazw.
• Kolorowanie na niebiesko liter j,J w wyrazach.
• Czytanie sylab, tekstu.
• Rozwiązywanie krzyżówki
• Czytanie nazw ptaków. Kolorowanie wyrazów- nazw ptaków znanych dzieciom.
• Wodzenie palcem po literze : małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie
Pliki do pobrania
Scan0001.jpg (93.27 KB)