Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302579
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

Ż jak żaba

Temat tygodnia: Dbamy o ziemię

 

Wtorek 14.04 2020

Temat: Ż jak żaba

 

  1. Zabawa z rymowanką

Nauka rymowanki na pamięć. Mówienie jej ze złością, strachem, radością, smutkiem.

O przyrodę dbamy!

Nie łamiemy,

Nie niszczymy

I nic nie deptamy!

 

  1. Zabawa: Dotykamy się stopami, kolanami, głowami

Dzieci stają w parach z rodzicem. Podajemy polecenie, razem z dzieckiem wykonujemy.

Dotknijcie się stopami – podnoszenie przeciwległej nogi do góry, na zmianę, prawą i lewą i starają się dotknąć stopy partnera.

Dotknijcie się kolanami – podnoszą kolana przeciwległych nóg do góry, na zmianę, prawe i lewe i zbliżają się do kolan partnera,

Dotknijcie się głowami- wykonują skłon głowy w przód i ostrożnie zbliżają głowy do siebie.

 

  1. Oglądanie zdjęcia żab. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

 

1.Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki,  żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język, którymi łapią pożywienie. Cechą charakterystyczną ich budowy są wydłużone tylne kończyny przystosowane do skoków.

Lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub na brzegu. Gdy jest im gorąco- chłodzą się w wodzie.

Jedzą owady tjk. osy, muchy, mrówki  oraz pająki małe ryby, ślimaki.

Żaby są  jedzone przez jeże.

 

     Wprowadzenie litery ż- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

      2.Budowanie schematu słowa żaba.

 

                                     □□□□

3        Określanie rodzaju głoski

 Wypowiadanie głoski długo i krótko

Co można powiedzieć o tej głosce? Czy jest to samogłoska czy spółgłoska?

 

4.Budowanie modelu słowa żaba.

 

5.Podawanie imion rozpoczynających się tą głoską.

 

6.Analiza i synteza słuchowa imienia Żaneta.

Dzielenie imienia na sylaby, na głoski, budowanie jego schematu i modelu.

  

7. Pokaz  litery ż małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

 

8. Umieszczanie poznanych liter ż, Ż, a, t, n, b, e. pod modelami słów żaba, Żaneta.

Odczytywanie wyrazów.

 

9. Utrwalanie litery ż . Pisanie liter ż, Ż w powietrzu ,na podłodze, na plecach kolegów. Potem pisanie liter pośladzie i samodzielnie.

 

 

  1. Ćwiczenia oddechowe Las pachnie żywicą.

Ustawiamy się naprzecie otwartego okna, wykonujemy długi wdech nosem, a następnie wydech powietrza ustami.

 

 

Galeria

Powiększ zdjęcie