Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302557
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
LICZYMY PISANKI
LICZENIE PISANEK
1.Przygotujcie: dwa koszyczki lub wytnijcie z papieru, obrazki pisanek: 6 zielonych, 4 czerwone, 5 żółtych, 4 niebieskie . Możecie je wyciąć z kolorowego papieru lub sami narysujcie, pokolorujcie i wytnijcie.
Do jednego koszyczka rodzic wkłada 6 zielonych i 4 czerwone pisanki.
Do drugiego: 5 żółtych, 4 niebieskie.
Następnie pyta dziecko:
- Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku?
- Ile pisanek jest w drugim koszyczku?
5 LATKI
Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach.
Pierwszy koszyczek
Do 6 pisanek dosuwamy 4 pisanki – razem 10 pisanek.
Drugi koszyczek
Do 5 pisanek dosuwamy 4pisanki – razem 9 pisanek.
Porównywanie liczebności pisanek.
Dzieci łączą w pary pisanki z pierwszego koszyczka z pisankami z drugiego koszyczka.
Wniosek: w pierwszym koszyczku jest o jedną pisankę więcej niż w drugim (została bez pary).
6 LATKI
Układanie zapisów matematycznych. Dzieci mogą ułożyć je z wydrukowanych cyfr i znaków matematycznych. lub wykonać zapis na kartce
Pierwszy koszyczek
6 (zielonych) + 4 (czerwone) = 10 pisanek
Drugi koszyczek
5 (żółtych) + 4 (niebieskie) = 9 pisanek
Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach.
10 > 9
2 .Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 62–63.
• Policzcie figury po lewej stronie i po prawej stronie. Porównajcie ile ich jest, wpiszcie odpowiednie liczby i znaki.
• Wykonajcie działania samodzielnie lub z pomocą rodzica. Wpiszcie odpowiednich liczby.
Koniecznie zajrzyjcie w poniższy link. Znajdziecie tam propozycje fajnych wielkanocnych zabaw matematycznych.
https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-matematyczne.html
3.Zabawa „Ciepło, zimno” pod hasłem: Szukamy jajka.
Jajko ugotowane na twardo.
Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzic lub rodzeństwo naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło,
cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej. Potem zmiana ról.
4.Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki (według Małgorzaty Markowskiej).
Dzieci stają przed N. w luźnej gromadce, ćwiczą pod dyktando wypowiadanej przez niego
rymowanki.
Ręce w przód,
ręce w górę,
i podskokiem aż pod chmurę.
Ręce w dół,
ręce w bok,
nogi wykonują skok.
(Wykonują podskok obunóż w miejscu).
Wszyscy ćwiczą bez wyjątku,
(Maszerują w miejscu).
zaczynamy od początku.
(Maszerują w miejscu)
Możecie też poćwiczyć z muzyką:
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
5. Karta pracy, cz. 3, s. 74.
Przedstawienie sytuacji na obrazkach za pomocą liczmanów. Układanie zadań. Słuchanie
zagadek. Rozwiązywanie ich.
Karta pracy, cz. 3, s. 75.
Zaznaczanie kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek) kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiadanie historyjki. Kończenie rysowania kurczątek według wzoru.
Do jutra Kochani!