Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302557
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

LICZYMY PISANKI

LICZENIE PISANEK

 

1.Przygotujcie: dwa koszyczki lub wytnijcie z papieru,  obrazki pisanek: 6 zielonych, 4 czerwone, 5 żółtych, 4 niebieskie . Możecie je wyciąć z kolorowego papieru lub sami narysujcie, pokolorujcie i wytnijcie.

 

Do jednego koszyczka rodzic wkłada 6 zielonych i 4 czerwone pisanki.

Do drugiego: 5 żółtych, 4 niebieskie.

Następnie pyta dziecko:

  • Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku?
  • Ile pisanek jest w drugim koszyczku?

 

5 LATKI

Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach.

 

Pierwszy koszyczek

Do 6 pisanek dosuwamy 4 pisanki  – razem 10 pisanek.

 

Drugi koszyczek

Do 5 pisanek dosuwamy 4pisanki – razem 9 pisanek.

 

Porównywanie liczebności pisanek.

Dzieci łączą w pary pisanki z pierwszego koszyczka z pisankami z drugiego koszyczka.

Wniosek: w pierwszym koszyczku jest o jedną pisankę więcej niż w drugim (została bez pary).

 

6 LATKI 

Układanie zapisów matematycznych. Dzieci mogą ułożyć je z wydrukowanych cyfr i znaków matematycznych. lub wykonać zapis na kartce

 

Pierwszy koszyczek

6 (zielonych) + 4 (czerwone) = 10 pisanek

 

Drugi koszyczek

5 (żółtych) + 4 (niebieskie) = 9 pisanek

 

Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach.

10 > 9

 

2 .Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 62–63.

 

• Policzcie figury po lewej stronie i po prawej stronie. Porównajcie ile ich jest, wpiszcie odpowiednie  liczby i znaki.

• Wykonajcie działania samodzielnie lub z pomocą rodzica. Wpiszcie odpowiednich liczby.

 

Koniecznie zajrzyjcie w poniższy link. Znajdziecie tam propozycje fajnych wielkanocnych  zabaw matematycznych.

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-matematyczne.html

 

3.Zabawa „Ciepło, zimno” pod hasłem: Szukamy jajka.

Jajko ugotowane na twardo.

Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzic lub rodzeństwo  naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło,

cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej. Potem zmiana ról.

 

4.Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki (według Małgorzaty Markowskiej).

Dzieci stają przed N. w luźnej gromadce, ćwiczą pod dyktando wypowiadanej przez niego

rymowanki.

 

Ręce w przód,

ręce w górę,

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół,

ręce w bok,

nogi wykonują skok.

(Wykonują podskok obunóż w miejscu).

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku,

(Maszerują w miejscu).

zaczynamy od początku.

(Maszerują w miejscu)

 

Możecie też poćwiczyć  z muzyką:

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

5. Karta pracy, cz. 3, s. 74.

Przedstawienie sytuacji na obrazkach za pomocą liczmanów. Układanie zadań. Słuchanie

zagadek. Rozwiązywanie ich.

Karta pracy, cz. 3, s. 75.

Zaznaczanie kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek) kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiadanie historyjki. Kończenie rysowania kurczątek według wzoru.

 

 

                                                                                Do jutra Kochani!

 

 

Galeria

Powiększ zdjęcie