Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302579
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

WIOSNA W ŚWIECIE ROŚLIN

WITAJCIE SMERFIKI!

To już kolejny dzień gdy „spotykamy się” w ten niezwykły sposób. Dziś porozmawiamy sobie o WIOŚNIE W ŚWIECIE ROŚLIN”

Na początek dnia trochę gimnastyki. Dziś zamiast opisywać ćwiczenia posyłamy Wam filmik:

„Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Ćwiczenia we dwoje”

 https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

Pierwsza sylaba i… – gra dydaktyczna, utrwalenie poznanych liter.

Sylaby z pierwsze kolumny trzeba połączyć z sylabami z drugiej, tak żeby powstały słowa.

Kartę wysyłamy na maila. (Rodzice!- dzieci mogą nie pamiętać wszystkich liter. Pomóżcie im w odczytaniu, ale połączyć sylaby powinny same)

 

„Jak się nazywam?” – zabawa dydaktyczna

Obejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Spróbujcie nazwać rośliny które rozpoznałyście. Ile z tych roślin zapamiętałyście?

Zróbcie wysłaną na maila kartę pracy. Następnie potnijcie ją na obrazki i zagrajcie z rodzicem w grę.

Zasady: Połóżcie pocięte kartoniki obrazkami do dołu. Jedna osoba losuje obrazek, a druga za pomocą pytań na które można odpowiadać tylko „tak” lub „nie” stara się odgadnąć co na nim jest np. Czy to roślina? Czy jest biała? Czy ma żółty środek? Itp.

Jeśli po 5 pytaniach gracz nie zgadnie co jest na obrazku kartonik wraca na stół, jeśli zgadnie otrzymuje go, wygrywa ten kto zbierze więcej kartoników.

 

„Z nasionka czy z cebulki?” – Poobserwujcie roślinki , które macie w waszych ogródkach, na parapetach, przypomnijcie sobie nasz przedszkolny parapetowy ogródek obejrzyjcie ten który sami założyliście, popatrzcie na ilustracje i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: „Co wyrosło z nasionka , a co z cebulki”. Podzielcie kartkę na pół i narysujcie (lub naklejcie wycięte z gazet) na jednej stronie 3 obrazki roślin, które wyrosły z cebulki, z drugiej 3 takie, które wyrosły z nasionka. (podpowiedź dla rodziców: cebulka-hiacynt, żonkil, krokus, szczypiorek, przebiśnieg, tulipan, szafirek, cyklamen, irys, z nasionka- rzeżucha, groch fasola, stokrotka, powój, aksamitka, bratki, słonecznik, nasturcja, mak.) Jeśli macie jakieś nasiona w domu obejrzyjcie je razem z rodzicami i porozmawiajcie o nich

 

 „Idzie wiosna” – praca plastyczna, malowanie farbą plakatową na folii bąbelkowej

Jeśli nie macie folii bąbelkowej, nie martwcie się. Wczoraj wysłałyśmy Wam podpowiedzi innych wiosennych prac plastycznych zróbcie jakąś i wyślijcie jej zdjęcie na maila. Zrobimy sobie wiosenną galerię (Pamiętacie co znaczy to słowo?)

 

 „Jak rośliny rozwijają się wiosną?” – obserwacje przyrodnicze

To dobry moment, by zajrzeć do Waszego parapetowego ogródka. Co w nim się zmieniło? Może już coś wykiełkowało?

 

 „Wiosenne rabatki” – zabawy matematyczne

Zróbcie jedną z matematycznych kart, które przesłałyśmy Wam w poniedziałek

 

Pozdrawiamy i zachęcamy do pracy i zabawy. Udanego dnia -Pani Dorotka i Pani Ania