Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302557
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
WIOSNA NA ŁACE
(Wtorek) Wiosna na łące
1. „Szukamy rymów do wiosennych słów”- zabawa
Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dziecko podaje do nich rymy.
wiosna – sosna, radosna
skowronek – dzwonek
sasanka – pisanka
krokus – hokus-pokus…
2. „Wiosna na łące”- zabawa matematyczna. Przeliczanie w zakresie 10. Poznanie nazw mieszkańców łąki.Propozycja w kartach pracy:cz 3 str.54-55
Obejrzyjcie z dziećmi obrazki przedstawiające łąkę wiosną, porozmawiajcie na temat zwierząt, które mogą powitać wiosnę na łące (np.bocian, konik polny, kret, biedronka, skowronek, motyl).Które zwierzęta mieszkające na łące mogą powitać wiosnę? Dlaczego?
Zadania matematyczne
Materiały: liczmany np.: klocki, patyczki, sześciolatki mogą przygotować kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi
Rodzic przedstawia dziecku sytuacje, np.
- Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
- Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
- W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
- Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
Możecie zaproponować również swoje pomysły i wspólnie się pobawić.
Dzieci (5 latki) układają liczmany, liczą je i odpowiadają na pytanie.
Dzieci (6latki) układają działanie np.2 + 3 = 5 odczytują je i odpowiadają na pytanie.
3. „Wiosno, gdzie jesteś?”- Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Dzieci naśladują czynności i odgłosy, o których opowiada rodzic:
Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (maszerują w różnych kierunkach). Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze(naśladują poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladują śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (biegają z szeroko rozłożonymi rękami),a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek(maszerują z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki). Klekotały cichutko, aby ichnie spłoszyć (cicho naśladują klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladują żabie skoki). Nawoływały się cichutko (cicho kumkają), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciągają się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladują brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegają i wymachują rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (naśladują wąchanie kwiatów), a potem głośno kichnął (kichają: aaa… psik!). „Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (maszerują, uśmiechając się do siebie).