Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302579
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
We wtorkowy poranek WITAMY WIOSNĘ
Witamy was serdecznie nasze kochane dzieciaczki. Witamy też rodziców. Za oknami piękny, choć chłodny dzień. Aby was dzisiaj nie dopadła nuda , mamy kilka propozycji. Zacznijmy od porannej gimnastyki:
Powitanie ciała – zabawa ruchowa. Zaproście do niej rodzeństwo i rodziców oczywiście. Dzieci tańczą indywidualnie w rytm muzyki. Do ruchu włącza się całe ciało. Kolejno tańczą: ręce, głowa, ramiona, tułów. Gdy muzyka ucichnie, np. czoło „wita się” z kolanem, nos „wita się” z dłonią.
Kwiaty rosną – zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują kwiaty: przysiad podparty – „kwiaty zwiędły”, powolny wyprost do wspięcia na palce – „kwiaty rosną po deszczu”.
Jeżyk się budzi – zabawa naśladowcza. Dzieci leża na dywanie zwinięte w kłębuszki i powoli zaczynają się budziś. Przeciągają się, rozciągają, ziewają, aż całkiem obudzone wyruszają na łowy. Jest to świetne ćwiczenia dotleniające również dla dorosłych.
I. Zagadki z wiosennej szufladki– zagadki słowne,
Spróbujcie odgadnąć przygotowane przez nas zagadki. Niektóre są proste, do odgadnięcia innych być może będziecie potrzebowali pomocy rodziców. Możecie później narysować wybrane zwierzątko. Koniecznie wyślijcie nam zdjęcie.
W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce. (biedronka)
Kiedy wiosna z wonnych kwiatów
płaszcz na drzewa kładzie,
one znoszą kwietny pyłek
do swych domków w sadzie. (pszczoły)
Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka.
Leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka. (osa )
Nosi błoto, glinę. Mozolnie pracuje,
bo maleńkie gniazdko pod dachem buduje. (jaskółka)
Gdy wiosną powiesisz budkę na jabłoni,
jaki ptak przyleci uwić gniazdko do niej? (szpak)
Wiosną radzi kuma kumie, ledwo zbudzą się ze snu.
– Nad jezioro, rzekę, strumień śpieszmy kumy, ile tchu! (żaby)
Tu cytrynek, tam paź królowej,
wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. (motyle )
Śmiało rusza w drogę, choć ma jedną nogę.
Czy to wiosna, czy lato, czy jesień,
wszystko, co ma, z sobą niesie. (ślimak)
A co to za pan dobrodziej?
Wciąż po mokrych łąkach chodzi,
nos do każdej wtyka dziury
i na wszystkich patrzy z góry. (bocian)
Gdy spadnie trochę dżdżu na ziemię,
jej bardzo jest przyjemnie;wychodzi z ziemi,
bo chce też, zobaczyć, jak wygląda deszcz! (dżdżownica)
Poproście mamę lub tatę, aby w wolnej chwili pokazali wam zdjęcia zwierząt, o których były nasze zagadki.
II. Prawda czy fałsz - quiz Instrukcja dla rodzica: potrzebne będą 2 kartki z napisami: „Tak”, „Nie”.Upewnijcie się, że dzieci rozumieją znaczenie napisów. Nie jest konieczna do tego zadania umiejętność czytania. Dzieci po prostu zapamiętają zapis graficzny. Jeśli to okaże się zbyt trudne, można przygotować 2 prostokąty w np. zielonym i czerwonym kolorze. Następnie czytajcie kolejno poniższe zdania. Zadaniem dziecka jest przez podniesienie odpowiedniego kartonika określić, czy to prawda, czy fałsz.Przykładowe zdania:
-
Dobrze, że jest wiosna, będzie można pojeździć na nartach. (nie)
-
Kiedy nadchodzi wiosna, bociany odlatują do Afryki. (nie)
-
Jednym ze zwiastunów wiosny jest skowronek. (tak)
-
Na wiosennej łące wyrosły stokrotki.(tak)
-
Tulipany i narcyzy wyrastają z cebulki. (tak)
-
Biedronka ma piękny zielony kolor (nie)
-
Sarny budzą się z zimowego snu (nie)
-
Wiosenny deszczjest bardzo potrzebny młodym roślinkom (tak)
Możecie wymyślić swoje zdania o wiosennej tematyce. Doskonałą zabawą dla dzieci będzie jeśli to one będą mogły zadawać wam zagadki, a wy podniesieniem właściwej karteczki będziecie określać czy to prawda, czy fałsz.
III. Polecamy też w tym tygodniu pośpiewać razem wiosenną piosenkę, link poniżej
Maszeruje wiosna - Piosenki dla dzieci - YouTube
IV. A na dole strony zdjęcia kilku pomysłów prostych prac plastycznych: Insrukcję wykonania prac znajdziecie tutaj:
https://www.mamawdomu.pl/2016/04/25-wiosennych-inspiracji.html
V. Na koniec:
Wiosenny wiatr – ćwiczenia oddechowe. Należy przygotować: kwiatki i chmurki z papieru – możecie sami narysować i wyciąć lub poprosić o to mamę czy tatę. Następnie przymocować je na nitkach i przyczepić np. do żyrandola (można też nitkę z kwiatkiem po prostu trzymać wysoko w ręku) Potem dmuchajcie na zawieszone na nitkach papierowe chmurki i kwiatki tak, aby wprawić je w ruch. Regulujcie siłę oddechu w zależności od poleceń wydawanych przez rodzica: lekki wietrzyk, silny wiatr, wichura.
Informacja dla rodziców – takie ćwiczenia usprawniają narządy artykulacyjne.
A dla ciekawskich polecamy film
wpiszcie w google:
Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 - Łąka
lub skopiujcie link:
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4