Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302560
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
F jak farby
TEMAT TYGODNIA: Wiosna na wsi.
Poniedziałek 30.03.2020r
Temat: F jak farby
1.Oglądanie zdjęć zwierząt z wiejskiego podwórka, nazywanie ich, dzielenie ich nazw na
sylaby, wybranych na głoski.
2.Wprowadzenie litery f małej i wielkiej, drukowanej i pisanej w oparciu o zabawę
Mieszanie kolorów – potrzebne słoiki z roztworami farb: żółtej, czerwonej i niebieskiej. Mieszamy dane kolory:
- żółta i niebieska (zielona)
- niebieskiej i czerwonej (fioletowy)
- czerwonej i żółtej (pomarańczowy)
2. Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
- Dzielenie słowa farby na sylaby.
- Dzielenie słowa farby.na głoski.
- Co słyszycie na początku słowa farby?
- Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy) oraz na końcu wyrazu (elf, kilof, traf)
- Z ilu głosek składa się słowo farby?
3. Budowanie schematu słowa farby.
□□□□□
4. Określanie rodzaju głoski.
- wypowiadanie głoski f długo: fffyyy
- wypowiadanie głoski f krótko: f, f, f, f,
- Co można powiedzieć o tej głosce? (Jest to sółgłoska.)
5. Budowanie modelu słowa farby.
6. Podawanie imion rozpoczynających się głoską F (Franek, Filip, Felicja, Florentyna)
7. Analiza i synteza słuchowa imienia Franek.
Dzielenie imienia na sylaby , na głoski; budowanie jego schematu i modelu.
8. Pokaz litery f małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
9. Umieszczanie poznanych liter: f, F, a, r, n, b, e, y, k, pod modelami słów farby i Franek.
-utrwalenie litery f.
3. Zabawy ruchowe : Dotknij, W jakim kolorze. Dziecko gdy usłyszy klaśnięcie, zatrzymuje się i dotyka w domu przedmiotów w kolorze jakim powiedział tata lub mama.
4. Ćwiczenia słuchowe i zabawy dźwiękonaśladowcze ( zwierząt z podwórka)
- kaczka kwacze kwa, kwa, kwa
- indyk …..
- świnka ….
- kogut …
- baran …
- kozy …
- krowy …