Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302559
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
Instrukcje do dodatkowych kart pracy (przedszkolnych)
Serdecznie witam wszystkich. Mamy dzisiaj piękny dzień. Zachęcam, abyśmy starali się być dobrej myśli. W wolnym czasie poćwiczmy i pobawmy się z naszymi dziećmi. Poniżej zamieszczam instrukcje do dodatkowych kart pracy.
Serdecznie witam wszystkich. Mamy dzisiaj piękny dzień. Zachęcam, abyśmy starali się być dobrej myśli. W wolnym czasie poćwiczmy i pobawmy się z naszymi dziećmi. Poniżej zamieszczam instrukcje do dodatkowych kart pracy.
1. Kartoniki do analizy i syntezy słuchowej (nr 23) Dziecko powinno samo wyciąć kartoniki starając się ciąc dokładnie po linii. Gotowe obrazki mogą posłużyć do eóżnego rodzaju ćwiczeń.
Propozycje:
- Rodzic wybiera jeden z kartoników, nie pokazując dziecku. Mówi nazwę przedmiotu/zwierzątka, które jest na obrazku dzieląc ją na głoski, np. m-a-ł-p-a. Zadaniem dziecka jest odgabnąć co kryje się na obrazku. Nie wszystkie dzieci sobie z tym poradzą i ro jest oczywiście w porządku.
- Rodzic pokazuje dziecku kartonik. Dziecko ma nazwać to, co jest na obrazku i określić jaka głoską rozpoczyna się to słowo. Większość dzieci powinno sobie z tym poradzić. Dzieci mogą również wskazywać pierwszą sylabę. Warto zacząć od obrazków, których nazwy rozpoczynają się samogłoską.
- Dziecko łączy w pary obrazki, których nazwy rozpoczynają się tą samą głoską. Proszę pamiętać, że mogą potrzebować przy tym pomocy, to dopiero 5-latki.
- Dziecko wybiera obrazek, nazywa to co na nim jest i określa jaką głoską rozpoczyna się ta nazwa. Następnie próbuje znaleźć inne słowa, które rozpoczynają się tą samą głoską. Można zrobić to w wersji rysunkowej.
2. Nasza planeta – puzzle (nr 28). Dziecko lub rodzic rozcinają po liniach obrazek przedstawiający Ziemię. Następnie układany z części obrazek. Można przykleić na duży, ciemny (lub pomalowany na ciemno) karton formatu A3. Następnie uzupełniamy resztę przestrzeni kosmicznej według własnego pomysłu.
Przed przyklejeniem na karton warto odwrócić kawałki obrazka na drugą stronę. Pomóżmy dzieciom nazwać znajdujące się tam litery (niektóre dzieci nie będą potrzebowały pomocy). I tu pojawia się kolejna okazja do ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej. Zapytajmy dziecko czy np. zna jakieś słowo rozpoczynające się na a. Itd.
3. Kalendarz pogody (nr34). Zadaniem dziecka jest obserwować pogodę w danym tygodniu. Następnie zaznaczyć właściwy symbol pogodowy (mogą być dwa a nawet trzy jednego dnia) i pokolorować właściwy strój.
Prosimy o przesłanie na email zdjęć wykonanych prac.