Kalendarium
Piątek, 2021-11-26
Imieniny: Leona, LeonardaStatystyki
- Odwiedziło nas: 302576
- Do końca roku: 35 dni
- Do wakacji: 210 dni
Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem. (23.03-27.03.2020r)
W tym tygodniu prześlemy Wam kilka propozycji do wykorzystania na wyżej wymieniony temat.
Życzymy udanej zabawy:) Ania i Zosia:)
1. Zabawy z "Zieloną piosenką" (słowa i muzykę wysłałyśmy mailem)
https://www.youtube.com/watch?v=ALEQCTRPxiQ - tak można się bawić przy tej piosence.
2. "Nasz kalendarz"- Porozmawiajcie na temat treści rymowanki. Spróbujcie ją zapamiętać.
Rodzice - przy różnych okazjach sprawdzajcie czy dzieci potrafią wymienić dni tygodnia we właściwej kolejności. Ćwiczcie razem :)
Tydzień siedmiu synów miał,
gdy ich wołał, to ich zwał:
Poniedziałek, Wtorek, Środa,
Czwartek, Piątek, Sobota, Niedziela.
A gdy było mu wygodnie,
to też wołał ich odwrotnie:
Niedziela, Sobota, Piątek, Czwartek,
Środa, Wtorek, Poniedziałek.
Co się wtedy w świecie działo?
Wszystko ludziom się mieszało.
Anna Pawłowska-Niedbała
3. „Tak będę wyglądać, kiedy będę duża / duży” - praca plastyczna, wykonanie własnego portretu dowolną techniką.
Pooglądajcie razem rodzinne zdjęcia, porównajcie jak mama i tata wyglądali gdy byli dziećmi a jak wyglądają teraz. Obejrzyjcie swoje odbicie w lustrze a następnie spróbujcie wykonać nasze zadanie.
Dla chętnych przesyłamy buźki z długimi włosami. Polecenie: pokoloruj buzie i włosy. Jeśli przetniesz włosy wzdłuż przerywanych lini otrzymasz buźkę ze śmieszną fryzurą.
P.S. Chętnie zobaczymy zdjęcia waszych portretów i prac, prześlijcie je na nasze maile.
4. "Ile lat - tyle świeczek"– zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność liczenia.
Pomoce: ulepiony wg własnego pomysłu torcik z plasteliny lub innej masy plastycznej oraz "świeczki" z pociętych na kawałki słomek do napojów lub patyczków (10)
Prosimy, żeby dziecko umieściło na swoim plastelinowym torcie tyle "świeczek", ile ma lat licząc je głośno. Następnie prosimy o policzenie "świeczek" które pozostały niewykorzystane i sprawdzenie, czy liczba świeczek na torcie i na stole jest taka sama, czy jest i mniej czy więcej? Następnie pytamy dziecko, o ile więcej świeczek będzie na jego torcie za rok. Dziecko dokłada jedną świeczkę i liczy ponownie swoje świeczki (na głos). Pytamy: To ile będziesz wtedy miał/ła lat? (6 świeczek - 6 lat). Dokładamy kolejne świeczki(1-2-3) i pytamy: A ile teraz będziesz miał/ła lat? Zachęcamy dziecko do ponownego głośnego przeliczania wszystkich świeczek umieszczonych na torcie.
Na koniec prosimy: Wyjmij teraz niepotrzebne świeczki, tak aby na torcie zostało ich tylko tyle ile teraz masz lat.
Dla utrwalenia zdobytych wiadomości proponujemy zabawę rysunkową (załacznik).
"Mój tort urodzinowy" - narysuj po śladzie, pokoloruj i udekoruj tort wg własnego pomysłu.
Nie zapomnij policzyć świeczek - pokoloruj tylko tyle świeczek ile powinno być na twoim torcie!
„Skoczny języczek” – ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne (opis w załaczniku).
Rodzice - pomóżcie dzieciom w ćwiczeniach niesfornego języczka. Poćwiczcie razem z nimi:)
5. „Zuzia, Julka i wstrętne sznurowadła”
Rodzice przeczytajcie dzieciom opowiadanie (zamieszczone w załączniku), porozmawiajcie na jego temat korzystając z poniższych pytań:
- Jak miały na imię dziewczynki?
- Jaka jest Julka, a jaka Zuzia?
- Jaki problem miała Julka?
- Kto jej pomógł i w jaki sposób?
- Dlaczego Zuzia potrafi zawiązać sznurowadła, a Julka nie?
- Ile jest dzieci, w co są ubrane (płeć, nazwy ubrań, kolory)?
Dodajcie własne pytania, które waszym zdaniem zachęcą dzieci do rozmowy n/t obrazka i opowiadania.
Pszczółki - poproście rodziców, aby poćwiczyli z wami wiązanie sznurowadeł.
Filmik podpowiada jeszcze jeden sposób na szybkie opanowanie wiązania sznurowadeł:)
Pozdrawiamy - Ania i Zosia
Pliki do pobrania
Zielona piosenka.jpg (177.43 KB)
Buzia z dlugimi wlosami.pdf (20.04 KB)
Skoczny jezyczek.doc (26.50 KB)
Moj tort urodzinowy.pdf (103.85 KB)
Zuzia Julka i wstretne sznurowadla.pdf (3.65 MB)