Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Piątek, 2021-11-26

Imieniny: Leona, Leonarda

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 302559
  • Do końca roku: 35 dni
  • Do wakacji: 210 dni

Zabawy matematyczne

ZABAWY MATEMATYCZNE CZ.2

 

Witajcie Nasze Miłe Przedszkolaki!

Mamy nadzieję, że wszystkie jesteście zdrowe. Wiemy, że siedzenie w domu może być czasami nudne, dlatego proponujemy kilka zabaw.

BINGO

Potrzebne będą: karteczki samoprzylepne, 10 kartoników, woreczek, flamaster, liczmany (mogą to być patyczki, fasolki, guziczki, kamyczki, mała klocki cokolowiek, co łatwo da się odliczać.

Przygotowanie: na kartonikach i na karteczkach samoprzylepnych napisz cyferki od 1 do 10 (na karteczkach tyle razy ile osób będzie brało udział w zabawie). Kartoniki wrzuć do woreczka, a z karteczek niech każdy wybierze 6 i przyklei przed sobą do stołu lub do tacy.

Zasady gry:

Jeśli gra więcej niż dwie osoby to jedna z nich jest „krupierem” i losuje kartoniki z cyferkami i głośno je odczytuje jeśli tylko dwie losujemy naprzemiennie czyli raz jedna osoba raz druga. Zadaniem graczy jest jak najszybciej odszukać u siebie tę cyfrę i krzyknąć „MAM”, kto pierwszy krzyknie otrzymuje kartonik, którym przykrywa cyferkę na swojej karteczce i otrzymuje liczman. Jeśli nikt nie ma tej cyferki, kartonik odkładamy na bok. Gra kończy się gdy skończą się kartoniki lub wszystkie cyferki zostaną przykryte. Wygrywa ten kto zebrał więcej liczmanów.

Inny wariant: cyferki można zastąpić literkami ale przed sobą kładziemy nie więcej niż 8. Zabawa trudniejsza bo, literek więcej. Używamy tylko te literki które poznaliśmy czyli A,B, C, D, E, F, G, I, K, L, Ł, N, O, P, R, S, T, U, W, Z.

 

KOŁO FORTUNY

Potrzebne będą: tekturowe koło, 6 spinaczy do suszenia prania, gruby drut do szydełkowania (może być długi gwóźdź ostatecznie szaszłykowy patyczek, kawałek kolorowej tasiemki, dwie gumki recepturki ( jeśli masz śrubę możesz użyć nakrętek), flamastry czerwony i czarny, liczmany, dwa kubeczki ( lub więcej jeśli graczy jest więcej).

Przygotowanie: koło podziel flamastrem na 6 równych części, na każdej napisz jedną cyfrę 1,2,3 czerwoną i 1,2,3 czarną w przypadkowej kolejności, ale naprzemiennie czarna z czerwoną (np. 2 czerwone, 3 czarne, 1 czerwone, 2 czarne, 3 czerwone, 1 czarne). Do każdej części na środku przypnij spinacz (spinacze do prania można zastąpić dużymi spinaczami biurowymi tylko nasadzić tak,   aby trochę wystawały). Na środku zrób dziurkę tak, żeby było luźna, ale nie za dużą w stosunku do druta. Nawiń gumkę na drut włóż koło, nawiń drugą gumkę i przywiąż tasiemkę.(gumki czy nakrętki są po to by koło mniej się gibotało, jeśli nie ma takiej potrzeby nie są konieczne) Sprawdź czy koło dobrze się kręci. Tasiemka wyznacza liczbę , którą wylosowałeś.

Zasady gry: odlicz do kubeczków po 5 liczmanów. Zakręć kołem jeśli wypadła czerwona liczba dołóż taką ilość liczmanów do swojego kubeczka jaką ona wskazuje, jeśli czarna to wyjmij. Gra kończy się po umówionej liczbie kręceń (równej dla każdego zawodnika) lub gdy komuś zbraknie liczmanów. Na koniec przelicz liczmany wygrywa ten kto zebrał ich więcej.